Gå til innhold

Hardy Ultralite CC vs DD - valgets kval...


Anbefalte innlegg

Ny sesong står for døren, og ønsker å "pimpe" min Hardy Zenith #5 med ny snelle.

 

Vurderer 2 nærmest identiske Hardy-sneller mot hverandre Ultralite CC 4000 vs. DD 4000. Førstnevnte er uten brems og veier 116 gram, sistnevnte har brems og veier 137 gram. Zenith'en er en veldig lett stang, så for meg er det et poeng med en tilsvarende lett snelle, med andre ord fordel CC. Overløpsbrems vs. vanlig brems er for meg dødt løp, liker egentlig deler, og begge har fordeler og ulemper avhengig av fiskesituasjon. Siste faktor er utseende, og her synes jeg DD ser bedre ut (ja, jeg vet det er jålete), så fordel DD her. Prisforskjellen er ørlitegrann i fordel av CC, men denne er ikke så stor så det har egentlig ingen betydning.

 

Er det andre faktorer? Hvilken ville du ha valgt om du var i min posisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, veldig fornøyd den ser ut som en milijon kroner, dog gikk utstyrshora i meg hen og kjøpte en lamson speedster, ikke på noen anna grunn enn att jeg digger designet til speedstern enda litt bedre :P    

DD`n sitter ganske så bra på #3er stanga mi for øyeblikket, litt overkill seff men fan da litt bling må man unne seg:) 

 

 

bare og sende en pm når du får ti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert akkurat samme kombo som deg, Dr Dry. Og som du skriver; begge snellene er veldig like.. Jeg velger CC fordi jeg har lest den har litt av den klassiske fine hardy-lyden + at jeg skal bruke den til lett ørret/fjellfiske, og da er ikke discdrag så viktig. Zenith stangen har forresten fått oppdatert design nå.  Har du god tid og er interessert i gode priser anbefaler jeg deg å ta en titt på amazon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...