Gå til innhold

Snørevalg tohånds #6


Sindre S. Linn

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne på villmarksbutikken i helgen, og synes den virker veldig fin til sitt bruk. Har prøvd den med en guideline enhåndsklump, men jeg synes den er alt for lang å kaste med. Jeg er ikke god på to-hånds spey, så på den andre switchstanga har jeg brukt guideline sitt switch multitip-snøre for å ha muligheten til å dra det litt lenger inn enn man får gjort med klump.

 

kunne tenke meg noe kort, som enkelt kan kastes. Jeg takler lange klumper veldig dårlig foreløpig. samtidig er jeg redd for å gå for høyt i vekt, og ha for kort snøre da det mest sannsynlig vil kollapse hvis det blir alt for kort. 

 

takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster du mest overhånd eller underhåndskast?

 

Jeg liker litt ekstra vekt på UH, men det er jo hva man liker selv.

 

Sjekk ut Ambush, det er helliner med kort klump. Mener #7 ligger rundt 7.5m, men den er visstnok fin på lengre kast selv med den korte klumpdelen

Endret av Ford Prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne stanga er tenkt til en spesifikk elv, i et par bestemte høler hvor det ikke er noe særlig med baksleng. derfor blir det helt klar vannkast som er mest aktuelt.

 

Jeg er ute etter noe jeg med letthet kan skyte relativt langt så litt ekstra vekt gjør meg ikke så mye. Det som er det værste for min del er å kontrollere lange klumper. Får det ikke til i å stemme. Jeg har funnet ut at anbefalt klumpvekt er på rundt 23gram. 

 

Vil se på denne ambush-lina. 

 

Takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...