Gå til innhold

Noen tips til hva slags flue som er best nå...


sol og Dag

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Store spørsmålet er vel hva du skal fiske :)

 

Til sjøørret syns jeg alltid helt hvite fluer streamere str 6-8 fungerer best

 

ørret/harr etc : Vil nok tro svarte gullhodenymfer fisker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ikke verst.

 

Tipper du tok den idet den steg når lina strammet seg. Den erfraringen har ihvertfall jeg med Golden Head Hare Eares Nymph, forøvrig en av mine favoritter. Tenkte forresten å prøve ut Copper John denne sesongen. Noen som har erfaringer med den??

 

TKD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm' date=' ikke verst.

 

Tipper du tok den idet den steg når lina strammet seg. Den erfraringen har ihvertfall jeg med Golden Head Hare Eares Nymph, forøvrig en av mine favoritter. Tenkte forresten å prøve ut Copper John denne sesongen. Noen som har erfaringer med den??

 

TKD[/quote']

 

Stemmer det at den tok i 'våtfluesvingen' med litt løft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he. Godt å høre. Pen ørrett til sesongen å være (zoomet inn bildet?). Regner med at ikke det var str 18 krok? :P

 

Så var det denne Copper da? Den fiskes vel ikke på samme måten ettersom den er tunge, men hakket lettere enn Tjekkerne men samtidig laaaaaaangt fra sluk. :roll:

 

Jeg innbiller meg at den må legges på bunnen i stille vann, eller i elv; synke så mye som mulig før inntrekk. Kanskje da med samme effekt som din "giftsprøyte"?

Har du prøvd den eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm' date=' ikke verst.

 

[... snip ...']. Tenkte forresten å prøve ut Copper John denne sesongen. Noen som har erfaringer med den??

 

TKD

Jeg har fisket endel med Copper John i en liten lokal elv. Først og fremst i dypere lommer mellom steiner osv og der har den vært meget bra. Men brukte den også til å fiske på en stor ørret på ganske kort hold, helt glatt vann. Fisken viste ikke noe interesse for annet, tørrfluer, klekkere, nymfer etc og jeg antok at det ville være et poeng og komme kjapt ned, og der er jo Copper John bra. Ørreten tok, men etter noen få morsomme sekunder røyk fortommen/knuta. :-( Men morro var det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...