Gå til innhold

He£*%#es Maui Jim (hjelp)


Jan Skundberg

Anbefalte innlegg

Glad og fornøyd så jeg all solbrilleresearchen min kulminere i et par Maui Jim World Cup med HT-linser. Klok av tidligere skade på andre områder lot jeg ikke entusiasmen ta helt overhånd så jeg tenkte at de må prøves på fjeset før jeg trykker bestill. Særlig når de koster mer enn stanga jeg fisker med.

Selvfølgelig var de ikke i nærheten av å passe. Det viste seg at jeg er for bred over tinningene for denne modellen. Men glassene virket alldeles strålende.

Med det snevre utvalget av maui jim i norske butikker er det også litt vanskelig å prøve alle. Er det noen som kan anbefale noen modeller for litt brede hoder? Bortsett fra en god passform, som jo er personlig har jeg bare tre krav:

* skal være stabil og enkel å ta av og på med en hånd.

* må ha lyse nok polariserte høykvalitets linser til at jeg ser når det er skumring / overskyet. HT-linsen til MJ ser ut til å dekke dette.

* jeg må ikke se ut som en utspjåka fjasegutt i dem.

--jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Problemet med målene er at de sier noe om hvor lang bak øra er og hvor lang det er mellom øynene. Det ser ikke ut til at de har noen mål på krummingen på brillen eller stengene. Spørs om ikke jeg bare må finne butikken med det største utvalget og begynne prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sjekker du det? Offisiel nettside http://www.mauijim.com/er nede pga vedlikehold. Kanskje jeg tar feil, men tror de hadde overal bredde, lengde på stanger, glass størrelse og nese bredde. Når det gjelder krumminger bak øra, så er det ofte nødt til å justere. Jeg har model Stingray og måte bøye plastik stanga 1cm nærmere øra, fordi fra fabrikken var brillenne veldig dype som standard. Det får butikken på plass for deg, etter de varmer opp brillene.

Ellers er det klart best å prøve, men det er verdt å finne et par favoritter på nett man kan lete etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...