Gå til innhold

telt til bruk med familien.


Sverre Finnerud

Anbefalte innlegg

hei hopp

snuser litt rundt etter ett 4 manns telt som kan romme meg og min familie dvs 2 voksne og to unger på 7 og 4 :) 

 

kikka litt på det soldalen teltet til xxl fra helsport,

http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/helsport-soldalen-familie-4-telt/p/1061403_1_style

 

også så jeg plutselig Helsport Romsdalshorn som så veldig fristende ut. 

http://www.helsport.no/romsdalshorn-camp-1832 

 

 

vekt differansen er jo stusselige 200gram, 

 

men prisen blir jo heller ikke så gææli mtp xxl sin 25% greie idag :P  

 

noen som har testa en av disse telta, eller har en anna model i samme prisleie dvs toppen 3k :) 

 

blir jo ikke å dra ut om det er meldt møkk vær osv, så ekstrem telta treng ikke :P 

 

men rundt 4kg elr vel ok tyngde på ett 4 manns telt? eller finnes lettere i samme pris sjikt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bergans compact light 4, er fornøyd med det etter 20-30 turer de siste årene.

Men hvis du ikke skal gå så lange turer med kidsa og tåler noen kg ekstra, så hadde jeg satsa på en lavvo. Stor nok plass til at dere kan stå oppreist, dere får tørka klær hvis ungene tryner i vannet eller det regner, stor nok plass til matlaging inne hvis været slår seg vrangt. Ser kun fordeler med lavvo bortsett fra vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, viste en sånn lavvo til guttungen på 4 år, og fikk rettogslett denne meldingen slengt i fjeset:D

Pappa da, det der er jo ikke orntli telt :P  så tror jeg må kjøpe sånn derre orntli telt ifølge minin:p 

 

 

blir nok den modellen fra helsport outleten :) ser ut til og være det man trenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for telt med 2 åpninger. Gir en helt annen utlufting. Har et eldre 4 mann Norrøna jeg brukte da ungene var små. Da alle, 5 stk, lå i teltet lå jeg i det ene forteltet.

For øvrig veier det 5,2 kg, innertelt 220 X 200. Man reiser seg opp riktig vei = med buen. 3 al. buer. 1,05 meter under hele taket = 220 cm og som nevnt romslige fortelt.

Ta kontakt hvis du ønsker brukt telt! ( kr. 1.000,00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Mitt familietelt: http://www.backcountry.com/mountain-hardwear-casa-4-tent-4-person-3-season

 

Kjøpte dette for 1600 på sportsnett for noen år siden. selvstående (lett å flytte, god lufting, plass til 4, ståhøyde 160 cm og med en vekt på ca 4 kg. Kjøpte et par mnd tidligere et helsport svalbard 5 til familien. Svalbarden har aldri vært ut av pakken.

 

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsnett har for øvrig telt utstilling utenfor butikken. Representanter på telt og 20 - 50 % på telt i morgen! www.sportsnett.no

 

portsnett arrangerer den årlige Teltdagen i og utenfor butikken vår i Olav Vs Gate 6 i Oslo med 20-50 % avslag på ALLE telt! I god tradisjon slår vi opp masse telt, så folk kan få tatt en grundig titt på en stor del av utvalget vi har. Vi kan tilby telt i all kategorier, fra kraf- tige ekspedisjonsmodeller og familie- telt, til ultralette telt for deg som er opptatt av vekt. Våre teltleverandører vil være tilgjengelig i butikk denne dagen.

Vi stiller også med ekstra gode tilbud på en rekke varer fra markedets beste merker. Fjellstøvler, liggeunderlag, ryggsekker, ski og soveposer. Uansett tur så har vi utvalget!

Velkommen til den Store Teltdagen

Endret av hansjr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...