Gå til innhold

Hadeland 14.5.06


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

Gjest Ørreten

Var ute på en kveldstur i går. Helt dødt når jeg kom, ikke de beste forhåpningene, men rundt klokka ni begynte fjærmyggen å vise seg, og ørreten begynte å vake. Fjærmyggene var store!!(#12-14) Ørreten startet med å vake langt utpå, men etterpå begynte et par eksemplarer å trekke inn mot grunnere vann og ikke minst kastehold :D

Førstemann som tok flua, ble ikke kroket, grunnet dårlig tilslag, så den slapp unna... Deretter var det en liten tass som tok flua, og gjorde et lite hopp... og så slo den også seg løs..

Men til slutt skulle jeg lykkes. 10-15 meter ut var det et lite vak, som jeg først trodde bare var småfisk. Jeg vadet ut i posisjon og la ut flua, den tok ikke med engang, men da jeg ga litt forsiktig bevegelse, tok den flua med et stort plask, og jeg merket fort at det var en ganske pen fisk. Håven lå selvfølgelig igjen på land når jeg aller mest trengte den, men det gikk greit allikvel heldigvis.:eek:

Uansett veldig moro :D

Magen var full av stoore fjærmyggpupper, fant faktisk ikke en eneste voksen fjærmygg...(!)(?)

Fisken ble veid til nesten 700 gram, og årets største for min del :D

 

Flua er en enkel mygg med dubbingkropp, antronvinge, og grizzlyhackle.

post-0-13949846494009_thumb.gif

post-0-13949846494943_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...