Gå til innhold

Larvik, Sent oktober.


Sindre Andersen

Anbefalte innlegg

Var en tur innom et av vanna i lokalomerådet idag. Et fint lite skogsvann ( det er ikke fredet i dette vannet, nå i oktober. vannet har ikke gytebekk.)

 

kjører C&R prinsippet og håpa virkelig på en ok fangst idag, nå rett før sesongen er over!

etter 4 timer og nøye studier på vakene, så satt den. bikka halvkiloen, men en halv kilo er en halv kilo!

 

 

Tuppen på fluestanga knakk idet jeg ga tilslaget, det må vel bety produksjonsfeil? stanga er brukt 2 ganger. ligget i "pakken" sin i snart 2 år da jeg ikke har vært no særlig flink til å fluefiske tidligere, men nå i ettertid har jeg stått i hagen og fant ut at jeg måtte prøve før sesongen var over, klarte ikke vente et halvt år.

 

*EDIT* Må nesten legge til at dette er min FØRSTE ørret på flue. så jeg er super fornøyd!!

 

*Edit 2* var en tur oppe i samme vann nå i natt, (19.10-2015) og prøvde meg på ny, men denne gangen på en annen plass jeg så det vaka. Og siden fluestanga var umulig å kaste med, med brekt stangtupp så ble det til at jeg festet en muse imitasjon på haspelen min og ei lita dobbe ca 1,5m over. mange kast på samme fisk uten hell. jeg var dønn seriøst i ferd med å gi opp, men ville prøve et siste kast, jeg klarer liksom aldri helt å gi meg... og det er det lureste jeg har gjort i hele min tid som fisker så langt. Det beit på så voldsomt, og 30 min med utslipp og intens sveiving, så landa jeg den. en RUGG på 2,9 kilo. det suger, mildt sagt veldig, at ikke fluestanga var i stand, og at den ble tatt på haspel, men uansett, ny personlig rekord!

post-6958-0-92290400-1445106048_thumb.jpg

post-6958-0-45021700-1445218421_thumb.jpg

Endret av NeiDenGlapp
  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

første brunørret på flue på halvkiloen er en bra start!! <<l  grattis! hva fikk du den til å ta??

Flaut. jeg aner faktisk ikke hva det var, kan legge ut bilde litt senere. Jeg prøvde maur imitasjoner, men det så ut som de tok mygg. var en periode de tok vårfluer også, men jeg (tror) jeg brukte en slags mygg imitasjon. hadde med meg en gammel boks fra bestefaren min, og er ikkeno flink på fluer enda... jeg googlet bare myggimitasjon på stedet og tok den som ligna mest.

 

http://www.elbe.no/fisk/95/14538/4234uten_navn-1_kopi.jpg/no?size=medium

Noe sånt! ^ bare mørke farger, lignet litt på hanefjør uten at jeg skal si det også for sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...