Gå til innhold

Noen som kjenner til TFO stenger?


oddiken

Anbefalte innlegg

Har selv to slike stenger. TFO Ticr. En 6'er og en 8'er.

 

Dro, sammen med en kompis til Destination Fishing på Lysaker, for å prøvekaste 8'eren. Hadde tenkt å ha med meg ei ekstra stang til Los Roques hvor jeg skulle fiske bonefish i månedskiftet februar-mars i år. Hadde lest mye bra om TFO stengene, og så var det jo ei rimelig stang til å ha med som ekstrastang på langtur.

 

Forsøkte både Ticr og TicrX. Begge stengene var litt av noen kastemaskiner. Selv var jeg mest komfortabel med Ticr'en mens min kompis uten tvil valgte TicrX. Vi prøvekastet vel og lenge, og for å gjøre en lang historie kort så var jeg så fornøyd med denne TFO Ticr'en at jeg like godt kjøpte en 6'er også.

 

Tok bonefish, snappers og ulike tunfiskvarianter på begge stengene på min tur til Los Roques. Og de var en sann drøm å fiske med - selv for meg som ikke har den mest eminente linekontroll og kasteteknikk..! Fisket på Los Roques setter både stenger og ikke minst sneller på en hard prøve. TFO Ticr'en besto denne prøven med glans.

 

Vær imidlertid opmerksom på at TFO Ticr og Ticrx er raske stenger med en kraftfull progressiv aksjon. Etter min mening egner disse stengene seg derfor best til det noe tyngre fisket i sjøen, eller våtflue-/streamerfiske etter storørrett/laks i elv. Men dette er jo litt smak og behag. .!!

 

Så ta deg en tur til nærmeste forhandler av TFO og kos deg med prøvekasting av ulike modeller. Du får i hvert fall mye stang for penga uansett hvilken modell du måtte velge.

 

Mvh

Trygve Rolfsnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har to TFO stenger........en 12 vekt og en 15 vekt. Sistnevnte egner seg mer til "lobbing" enn kasting, men det er greit da jeg bruker den til big game. 12 vekten er en grei tarponstang.

 

TFO's stenger er saerdeles attraktive rent prismessig. Finish, snellefester, og ringer er ok. 12 vekten greide jeg aa brekke paa en tur til Costa Rica. Fikk ny sendt fra TFO i lopet av 5 dager. Betalte kun porto. Kjempeservice.

 

Hilsen

Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...