Gå til innhold

Dagen da alt gikk galt...


Anbefalte innlegg

Dro opp til ett av favoritthemmeligvannene mine i dag. Med strålende solskinn og lys bunn var spotteforholdene topp. Ved parkeringsplassen svermet flere marginataer. Jeg satte inn turboen og gikk den normalt 45min lange turen på nøyaktig 33minutter og 23 sekund.

 

Oppe ved vannet lå det speilblankt, bare brutt av mange vak. I dette vannet har jeg aldrig fått fisk( les ørret) under 2,5kilo. Ute på vannet klekte det mengder med fjærmygg, iblandet litt marginata, vespertina og steinfluer.

 

Etter å ha tatt meg god tid til å rigge stanga, filma de 7 stoer ørretene som gikk inne på grunna i vika mi, var tiden inne for å fiske. Jeg satte på en marginataklekker, med en buzzer hengende under. På andre kastet kom en av de største jeg så og tok buzzern. Den spratt rett i været, ruste under en stein og gjennom et rotsystem, uten at jeg kunne gjøre noe. Fluene satt seg fast i rota, og fisken var fri.

Etter ei lita stund kroket jeg en ny storing, denne gang på ei nymfe, men sto da også igjen med slakt snøre. Denne gangen bare gikk den, helt uforklarlig. I løpet av den neste timen mistet jeg to til, derav en var stor, og den andre var bare en liten halvannenkilos :shock: .

 

Noen dager er bare slik... Får håpe det går bedre neste gang...

 

Alle jeg mistet var nært land, og veide vel 2+, foruten den lille, som bare var en halvannen kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braastad_XO,

Høres ut som et meget bra vann, har du ALDRI fått fisk der under 2,5??

 

Kors på halsen og ti kniver i hjertet :D

 

Så flere slike små på 1 kilo og oppover, men det ble ikke at jeg gidda å kaste bort tida mi å fiske på slike små 8)8) (I dette vannet i allefall) Der går jeg for gull og bare gull... \:D/

 

Men sier jeg hvor det er? [-( Kan vel si at det ligger i Porsanger kommune...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er bare slik... Får håpe det går bedre neste gang...

 

Alle jeg mistet var nært land' date=' og veide vel 2+, foruten den lille, som bare var en halvannen kilo...[/quote']

 

Går det bedre enn det og du legger ut bilder.... :twisted:

Ikke bli overrakset om en snerten Fort Fiesta Flair med dårlig lys og sprekk i ruta skygger deg hvorhen du drar................ :smt117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Braastad_XO,

 

 

 

Jajajajaja... Bare det å fiske etter så store er NOK i seg selv. Det å ha på i tillegg, MÅ være bonus.

 

Høres ut som et meget bra vann, har du ALDRI fått fisk der under 2,5??

 

Kan nok stemme det, men følelsen av å feile ligger vel litt bak og verker uansett.

Self stor opplevelse,større fisk en eg kommer til å oppleve nokon gong, men eg tipper at når ein har sånne kjangser, fisken tar, og ein alikevell ikkje får EIN på land.....ja da tror eg det hadde irritert MEG pittelitt uansett tror eg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning,

Kan nok stemme det, men følelsen av å feile ligger vel litt bak og verker uansett.

Self stor opplevelse,større fisk en eg kommer til å oppleve nokon gong, men eg tipper at når ein har sånne kjangser, fisken tar, og ein alikevell ikkje får EIN på land.....ja da tror eg det hadde irritert MEG pittelitt uansett tror eg

 

Det var vel dagens understatement Henning :D

Litt irritert, men samtidig meget takknemlig for å ha slike vann jeg kan fiske i...

 

Neste gang, jeg sier bare neste gang [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

JK,

Litt irritert, men samtidig meget takknemlig for å ha slike vann jeg kan fiske i...

 

huff ja. Eg hadde gjort MASSE for å hatt ein sånn plass her eg bor.........Dette kan eg berre drømme om...

Men du får kose deg du, og legge inn bilder og rapporter her til oss som fisker 100gr fisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning,

legge inn bilder og rapporter her til oss som fisker 100gr fisk

 

Vet ikke om jeg tør!!!1

 

Kim Skjerve,

Går det bedre enn det og du legger ut bilder....

Ikke bli overrakset om en snerten Fort Fiesta Flair med dårlig lys og sprekk i ruta skygger deg hvorhen du drar................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...