Gå til innhold

Sverminger og greier...


Viggo_Flueboms

Anbefalte innlegg

Vel... Hvem har ikke opplevd et skyhøyt adrenalin-nivå når det oppstår voldsomme sverminger i elva eller i go'vannet?
Gutta klargjør hysterisk utstyret for årets fangst for nå skarre F*** meg tas rekorder her for nå er det bare å vinsje dem inn!

Jajaaaa! ! Vi har vel alle gått i den fella og da er det ikke lang vei fra fiskekonge til fisketomsing 😂
Trøstesløs som man blir tusler man tomhendt og uforstående tilbake til ØLEN etter et par timer med desperat-fiske.
Hva gjorde jeg galt?

Det burde være forbudt for sarte sjeler å fiske under store sverminger for det kan psyke ned de tøffeste...

Forklaringa er veldig enkel og du er helt uskyldig. Det handler om matematikk og sannsynligheter.

Det er som regel harren som lager spetakkelet når det svermer. Det vaker så jævlig at man tror at det regner, og de vaker helt
inntil bena våre når vi står vada ute i elva. 

Spinnerfallet er din verste fiende. Fiske med spinner når det er moderat, ikke under sverminger

Harren er veldig selektiv under sverminger og da tar den aldri noe annet. Og siden det er ca 200 fluer PR kvadratmeter, hvordan kan du tro
at harren skal ta din flue? Ren matte, og glem det. Jeg kan fiske under sånne forhold men da fisker jeg IKKE med den flua som svermer for jeg er ute etter
ørreten så jeg henger på noe helt annet og det lykkes jeg alltid med. Glem harren da for det er håpløst. Gå for ørreten. Og tro meg, det funker...

Så altså, du er akkurat like fisketomsing som alle oss andre da😁

Endret av Viggo_Flueboms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...