Gå til innhold

Stanglengde i#2


Shadow

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ei ny lett stang i # 2 , men har ikke helt bestemt meg enda. Men det jeg funderer mest på er valg av lengde på stanga. Jeg skal ikke fiske fra bellyboat eller noe annet flytemiddel..... det blir å gå å traske langs land å kaste på vak. Jeg inbiller meg at ei kort stang er lettere å kaste presist på korte kast, mens ei lang stang egner seg bedre til litt lengre distanser. Men så er det det at man velger neppe ei stang i denne klassen om man skal pælme snøret avgårde. Hvorfor skal jeg velge ei stang på 7,5 fot kontra 9 fot i samme klasse, eller omvendt? Hva med aksjon i samme klasse og stangmerke, men forskjellig lengde? Håper noen kan bidra med noen syndpunkter som jeg kan ha med meg når jeg skal ut med bankkortet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Min erfaring med lange stenger i forhold til snøreklassen er at de ofte virker litt "sleivete" og faktisk gir inntrykk av å ha en høyere klasse. Selv fisker jeg med en #2 som er 7,6. Denne er dritgøy å kaste med. Ingen problem med lange kast med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier vi det slik Nicolaj. Den skal ikke brukes til noe spesielt. Men nå har det seg slik at jeg har vanskeligere for å bestemme meg, og bruker lengre tid, når jeg skal kjøpe ny stang, enn når jeg skal kjøpe bil :D

Jeg er ikke så flink til å fiske, men en jæ.... til å kose meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...