Gå til innhold

Nyheter fra Canon.......


Tigern

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfant

For min del venter jeg med lengsel på at de skal lage et proffkamera som ikke veier 1,5 kg og har denne digre kladden under. Mer i størrelse med 350/400D, men vanntett, støtabsorberende og med større og lysere søker og en mer påkostet lukkermekanisme. (lyden på 350/400 høres ut som et aldri så lite trekseverk). De kunne gjerne gå ned på enkelte speisifikasjoner, "motor" med 5 bilder pr. sek holder lenge, og ca 10-12 MP.

 

Lurer rett og slett på om de ikke vil for å markere forskjellen på proff og semiproff/amatør, alle pressefotografer er jo vant til motorkameraer av tilsvarende størresle fa før, så det er liksom slik det "skal være" for at pressefotografene liker å vise seg med det. Kan man lure på......

 

Ser med med stor spenning fram til proffhuset som er ventet nå fra Olympus, de har alltid vært opptatt av å lage små kameraer i volum, og derav også vekt, og optikken de leverer er av aller ypperste klasse.

 

Tror Mark III mest er ment for studiofotografene, 22 MP er vel på en øvre grense for hva de i praksis har bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe konkret om det kommer ny versjon av 24ex'en. Er ikke lenge siden jeg fikk meg 24ex'en og må si at den er gull verdt for meg.

 

Ja, er litt rart at størrelsen på disse proffkamera ikke blir mindre, skulle tro at det var respekt blant profffotografer å drasse rundt på disse monstrene. Blir litt sånn som hasselblad modellen som kom for et par år siden, der de like godt slang inn en harddisk som bildene kunne lagres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer rett og slett på om de ikke vil for å markere forskjellen på proff og semiproff/amatør

 

Du er nok inne på noe der....

 

Det nye kameraet her, er ettertageren etter 1D Mark2 N, og ikke 1Ds Mark2...

Den har 10,1Mpixel og de har viste lettet den med ca.225gr...

Men den er jo forsatt stor og tung.

De kjører på med 10 fps og max iso på 6400...!!!

Om å gjøre å være verst ser det ut som.

Salgstart i april, etter hva jeg kan se...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

 

Tror Mark III mest er ment for studiofotografene, 22 MP er vel på en øvre grense for hva de i praksis har bruk for.

 

Dette var bare et feilaktig rykte. Kameraet er på 10 MP, men klarer 10 bilder pr. sek. og har et autofoukussystem med kryssende "punkter" og andre ting sm gjør det til et avansert verktøy for pressefotografene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...