Gå til innhold

Flott sommer, gett!!!


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

-Sitter her og kjeder meg litt, og tenkte jeg skulle benytte anledningen til litt selvskryt.(igjen!) I forrige uke var jeg en tredagers tur øverst i Hallingdalen. Knall vannstand, der jeg har mitt fiskeparadis. Klekking av Ignitia, bandt på en "spesialare", hakket større enn de på vannet, andre kast satt det en knallsprek halvkilos!! På treern i elv er det faktisk litt av en opplevelse. Særlig når aura er så sprek som den er der. Ellers ble det mange "småtasser" utover kvelden, ca.2-3 hkt. Faktisk ganske sjelden m så mye smått der. Dag to var fortsatt vannstand upåklagelig, klekking var det også, men jeg la merke til at det var noen av vakene som så litt annerledes ut. De tok ikke de små døgnisene, men noe annet! Da jeg renset gårsdagens fangst, fant jeg, i den største, mye større insekter, mener det var Siphlo. Da jeg gikk ut i elva denne dagen, fant jeg også noen spent spinner versjoner av disse flytende! -På m et beist av en Chut, hadde observert sjeldne duns innimellom, ventet på "annerledes-vak", la ut skrått oppstrøms, og der satt den!! Tunge røsk i treer-stanga, og utras!!! Snella skreik, og jeg hadde glemt håven!! Heldigvis kom redningen, i form av en virkelig erfaren kar, og han hadde håv! Aura dro inntil land, og der fikk jeg bekreftet mistanken; Fiiin!! Håvern gikk uti, og etter div diskusjoner, og rådgivning, da endelig aura så ut til å være klar for håving, lå den i håven. Eller mere oppå håven! Aura spente fra og spratt en meter i været! Men mannen må ha drevet m tennis eller no sånt, for han strakk bare ut armen, og fanget den elegant da den kom ned igjen!! To skjelvne menn gikk på land. Vekta viste 1,5 !! -Ja denne sommern har vært fiiin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...