Gå til innhold

Vulgataklekking i Romeriksåsen.


2m

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøvde meg i Gjerdrumsgjermenningen (290 m.o.h.) hvor jeg viste det var vulgata og det ble en brukbar klekking etterhvert. Jeg var der fra 11.30 til 15.00 og det vaket jevnt og trutt hele tiden. Fikk fire stykk rundt 30 cm, ikke det helt store altså. Jeg har prøvd meg i dette vannet før, dog sjelden, og jeg har aldri fått fisk som er noe særlig større.

Andre som har fått fisk her av noe større kaliber?

 

Tenkte jeg skulle prøve meg i Nordmarka hvor sjansene (sannsynlig) er større for større fisk og håper vulgataen er i gang der også.

Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vulgataen er i gang i Nordmarka. Jeg så fine klekkinger i Øyungen nå i helga, og har hørt rapporter om vulgata i andre vann i Nordmarka og Østmarka også.

 

I Øyungen klekka myrdøgnfluer samtidig med vulgataen. Jeg prøvde først med en vulgata-klekkerimitasjon, men fikk ikke fisken til å ta før jeg satte på en marginata dun. I det hele tatt var det ganske sporadisk vaking.

 

Blir fisken skremt av det svære beistet, eller?

 

Fluefiskerhilsen fra SRS :D

 

PS. Nå er jeg bevæpna med døgnfluetabellen til Rune når jeg skal på fisketur :mrgreen: Kan være morsomt med en feltguide dersom man skulle støte på noe ukjent. Utskriften kom på tre sider, så jeg kutta ut de siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...