Gå til innhold

Verdalen 12.06 - 13.06


Petter

Anbefalte innlegg

Hadde fri fra mandag til fredag (før eksamenstiden). Jeg og Torgeir bestemte oss derfor for å dra til Torgeir's lurevann i Verdalen.

Vi var framme ved hytta til Torgeir kl.13.00 på tirsdag. Planen var at vi skulle "fiske" oss fra hytta til Torgeir innover mot svenskegrensen. Det første vannet vi kom til var på størrelse med en elvekulp. Vi rigget utstyr mens vi registrerte noen heftige haed and tail vak. Torgeir var førsteman til å prøve. Vi så noen fjærmygg, så Torgeir satte derfor på en fjærmyggklekker (JK's variant). Etter ca. 5 sek tok fisken i et rolig og pent vak. Etter en morsom fight landet Torgeir en meget pen ørret.

Vi satte oss ned før å førdøye opplevelsen, mens vi ventet på at ny fisk skulle vise seg. Det tok ikke lang tid før en annen fisk var oppe igjen, og det var da min tur til å fiske. Jeg la ut (2 m fra myrkanten), og fisken tok i et kraftig vak. Jeg landet også en ørret på samme størrelse som Torgeir sin. Vi tok 2 pene fisker hvær mens klekkingen sto på. Etterhvert begynte det og hagle/snø, så vi tok derfor en tidlig kveld med et parti sjakk ;)

Neste dag var planen å gå til noen vann litt lengre opp på fjellet. Også i dag møtte vi hagl/snøbyger, men det klarnet opp etterhvert.

Vi satte kursen for ei lita luretjønn hvor Torgeir hadde hørt det var stor fisk. Vi kom fram og registrerte noen vak. Også i dag var det fjærmygg som klekket, og Torgeir satte på en palmermyggimitasjon. Etter ca.2 min tok fisken i et kontrolert vak, som virket litt småfiskaktig. Rett etterpå gjorde fisken et nydelig svev, og vi skjønte at det ikke var noe småfisk. Etter et par heftige utras, landet Torgeir en meget pen ørret.

Dette gjorde turen komplett og vi vente så snuten hjemover.

Bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...