Gå til innhold

Gjevsjøen og Verdalen


Ola Øie

Anbefalte innlegg

Årets tur gikk til områdene rundt Gjævsjøen. Planen var å fiske oss oppover en av elvene som renner ut i sjøen. Etter en båttur over sjøen etterfulgt av 2 timers gange innover fjellet kunne vi endelig rigge opp camp, stenger å annet utstyr. Fisket i dette området var litt skuffende. Om det var vannstanden, været, eller ferdigheter som hadde skylda vet vi ikke, men storfisken uteble. Det ble med fisk på 1 til 4 hg.

 

Noe måtte gjøres! Vi pakket sekkene og småsprang tilbake til Gjevsjøgården..(der ting gjøres i et tempo som får de fleste urbane ungdommer til å småflire). Men til slutt kom vi oss over sjøen, og kjørte på noe inni h... for å rekke ølsalget på svenskegrensen. Vi fisket ett par timer i en liten kjønn den kvelden, og Torgeir tok pen halvkilosfisk på en stor streaking caddis. Vi bestemte oss for at vi skulle ta en skikkelig tur den neste dagen.

Det ble en overskyet morgen, men det er helt greit når man skal gå langt. Etter litt over 2 timer sto vi endelig lang oppå fjellet ved vannet. Vinden sørget for en bølgete overflate, så store streaking caddis ble bundet på fortaumen. Torgeir tok en fin fiske med en gang, og Petter fulgte på med en litt større som tok en vårflueklekker inne på grunna.

Mer skulle det bli, jeg hørte et sykt plask og Torgeir nok en gang sto med stanga i spenn. Petter hadde turens heftigste plask etter flua, da han dengte utpå en svææær mus! Fisken satt dessverre ikke.. Selv hadde jeg kastet og kastet uten å kjenne en dritt, bortsett fra et plask bak en streamer. Jeg MÅTTE få en fisk før dagen var over.. og til slutt løyet vinden, og jeg plasserte streaking caddisen akkurat der den skulle være.

 

Sola gikk ned bak fjellsia, og vi vandret fornøyde hjemover.

 

Bilder kommer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...