Gå til innhold

Trysil 18-20 juni


Erik

Anbefalte innlegg

Var oppe ved Trysil for fiske i helga sammen med noen kammerater. Bra fiske, fin vannstand og stor fisk. :D Både harr, ørret og sik rundt kilos grensa. vulgata og danica observert (enkelte gode klekkinger). Temperaturen ble målt til ca 13 grader (på grundt vann). På søndag var været og temperatur under enhver kritikk, fossregn og kaldt 5 grader :mad: .

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte Eriks rapport. Vi var også en gjeng som fisket i Trysil denne helgen og til tross for utrolig dårlig forutsetninger når det gjelder vaeret, så opplevde vi vår beste fiske i Trysil noensinne. Dette er vår fjerde år på rad.

 

Mange gjennomgående store harrer ble tatt og noen pene örret også. Observerte noen få Vulgata og Danica, men mere av den spesielt vakre Heptagonia Sulphurea. Det gikk imidlertid for det meste i ulike CDC klekkere og Klinkhammers.

 

Göy!!

 

Selv var jeg i Trysil igjen helgen etter (26-27 juni) med håp om å treffe på den store Danica klekkingen, men er nok redd at jeg var et par dager for tidlig ute. Fisket var gjennomgående tregere til tross for litt ökende temperatur og det jeg trodde var bedre forutsetninger. Så feil kan man ta! (Leser nå på nettet at Danica klekkingen er kommet i gang på alvor -huff!!).

 

Uansett, Trysil er en imponerende elv med tanke på insektlivet og fisken. En riktig perle!

 

Neon stemningsbilder fra turen er lagt ut på fölgende link.

Passord er Trysil2004.

 

http://www.bildexperterna.nu/album/albuminfo.php?id=62859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...