Gå til innhold

THE tørrfluekrok??


M Grådal

Anbefalte innlegg

Mine favoritt er Mustad R30 og R48, og ingen skal fortelle meg at de er noe annet enn supre. ;D

Jeg har kjørt mye stor fisk på små slike og aldri merket noe galt.

 

Hvis noen har fått rettet ut kroker av disse, så er nok det trolig fordi enkelte tidlige partier var herdet noe uriktig antar jeg - og det er jo uansett ikke moro.

 

Da har i så fall Mustad et produksjonsproblem, for dette har jeg opplevd både med jevne og ujevne intervaller - helt til jeg også skiftet til Tiemco. Siden har dette aldri vært noe problem, så jeg hiver meg på anbefalingene fra Tørrfluepuristen m.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg tror de har/har hatt et stort herdeproblem. Jeg tror de er vverdens største produsent av krok. fluekrokproduksjonen er nok bare ca 2-5 %. Det kan være at de produsere småkrok med samme herdemetode som de store yrkeskroker. Vet ikke, men jeg var så gal et jeg sjekka 1000 mustadkroker og 1000 Foxtail (les japansk) kroker til samme bruk. Hver eneste krok ble sjekka og hadde en tur i stikka, hvor jeg dro og sleit litt i dem + sjekka øye og krokspiss. Det var påfallende mye mindre av produksjonsfeil på japanesiske krokene.Jeg husker ikke hvor mange som havna i defekthaugen pr.100 krok. For mange år siden kjøpte jeg en bråta med partridge, den gangen hette de Captein Hammilton. Svert mange av dem hadde en grad inni krokøyet som skar av fortommen som et darberblad. Det er lite hyggelig å oppleve dette når alle var kledd for fiske! >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julenissen

Til mine knusktørre imitasjoner bruker jeg stort sett nisseskjegg samt vinterpels fra rudolf bundet på TMC's 102 y. Takler bare ikke å binde på partall. R30 suger lut og selv småharr retter kroken. Alle som sier noe annet er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kjære julenisse! Kan ikke du gi meg, ja om bare en hulbygd, widegap #12 Titankrok under juletreet, så skal du få noen haletråder av meg! Hva i all verden er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også TMC 102y som favorittkrok. Foxtail F-20 er også en veldig bra krok. Til mindre fluer som mygg og små klekkere får kun TMC 2488 plass i stikka.

Har forøvrig ikke hatt problemer med Mustad R-30, men grøsser av "The Dry" fra Partridge (Satan Partridge blei skyldig mæ mange storfiska i fjor >:(  ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julenissen
Vet ikke, men jeg var så gal et jeg sjekka 1000 mustadkroker og 1000 Foxtail (les japansk) kroker til samme bruk. Hver eneste krok ble sjekka og hadde en tur i stikka, hvor jeg dro og sleit litt i dem + sjekka øye og krokspiss. Det var påfallende mye mindre av produksjonsfeil på japanesiske krokene.

 

For filosof å være er det en svært så vitenskapelig fremgangsmåte du her har utvist.

 

Om du fortsetter å være snill, og om du har over 2000 innlegg i forumet før jul, skal vi se om det ikke havner en krok under treet i år.

 

Ho ho ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

har opplevd at mustad kroker har rettet seg, derfor har jeg byttet ut til Tiemco som jeg over hodet ikke har hatt problemer med uansett modell!

Har kjørt stor fisk hardt på disse krokene uten at det har vært noe problem!

Finnes det ikke noen test på kroker slik som vi har for alt annet utstyr. Det er jo ikke så rent lite viktig at kroken holder mål, når først  storfisken sitter der.

 

Hvis det ikke finnes noen objektiv test, må jo dette være en sak for en eller annen

 

MVH

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...