Gå til innhold

kvalitets-sikring i butikker/opplæring/kompetanse


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Laget en egen tråd jeg etter jeg leste avslutningen av innlegget til Staffan på flytesnører:

(Vil ikke bidra til avsporing vettu ;))

 

Det er jaggu ikke bare bare å vere nybegynner og forville seg inn på intersort en fredag ettermiddag og må gå bort i klesavdelingen og få en 19 års gammel jente til å ta utstyret for deg!

 

Hentet ut denne fra deg jeg Staffan.

 

Denne er det mye sannhet i dessverre, her jeg bor er det stort sett slik. De som jobber har ikke peiling, grunnen må vel være en inkompetent sjef som ikke har nok kursing til sine ansatte.

 

Igår, før jeg fisket var jeg i en "sjappe" der man selger klær, kattemat, "villmarks" butikk, før hadde de endel fluefiske også. Nå har de litt fluefiske.

 

Når jeg gikk inn der igår så var jeg der i 5 min, to damer jobbet der. Har ikke peiling på noe fiske, de jobber  der nesten alltid. I løpet av de minuttene ble jeg aldri spurt om hjelp, de pratet med en selger om Nokia telefoner og hva de  brukte på fritiden.

 

Bra service?? NEI

 

Jeg får meget bra priser på en butikk i Skien, har også kurser i kasting gjennom dennne butikken.

Sjefen for denne butikken gir alle sine kunder masse bra service, særlig på pris.

 

Tilbake til ræva service butikken, for ca 3 mnd siden lurte jeg på om jeg kunne få litt rabatt på 5 palmermygg.

 

Dama i kassa spurte: Hvorfor det?

 

Fordi jeg betaler laaangt under halvparten av deres pris der og der... Dama tenkte seg om litt...Njaaa.

Svaret var nei, men så spurte hun. Hvem er du? Hvor mye fisker du?

 

Jeg fortalte sannheten at jeg er ekstrem fisker, totalt avhengig, samt var guide på sjøørret fiske og jobbet som kaste instruktør.

 

Hu gravde så jævlig at jeg fortalte det akkurat slik.

 

Vips, fluer til en grei rabatt.

 

Er det slik service og kompetanse skal være: NEI

 

Og jeg prater kun for Telemark, og her bor det mange ja men utvalget og nivået på butikk selgerne er alt annet enn  imponerende.

 

Noen med like erfaringer?

 

Dette er kun en episode, jeg kunne nevnt mange flere. Dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...