Gå til innhold

Samsø i juli


Stu

Anbefalte innlegg

Ser ut som det blir en ferieuke på Samsø i juli med familien. Flugspöet skal selvsagt med.

 

Det jeg vet (etter å ha lest en artikkel i danske Fiskefeber nylig) er at det skal være gode muligheter for sjøørret på sommeren. Og at det er bra med multe, og også noe havabbor.

 

Det jeg lurer på er om noen her har vært på Samsø og har noe info å dele?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har læst artiklen, den er god nok.

vi er 6 til 8 mand der har været på Samsø, 6-7 år i træk i April/Maj og i Oktober/November og vi skal også afsted i år

 

alle de pladser som Claus har beskrevet i artiklen holder fisk, det er bare at komme af sted,

 

husk reje fluer, den vi bruger hedder "honny shrimp" prøv at google den, den er ikke nem at binde

men den er... forbandet god at fiske med, min største SØ fra Samsø er på 3,6 kg blank som ind i H..... taget på honny shrimp

fik den oppe nordpå på vest siden,

Øst siden på det nordlige er også god, men også lidt nord for Ballen havn har givet mange fisk og Vesborg fyr SKAL i prøve,

jeg kunne blive ved...............Øèn fisker godt hele vejen rundt, fisk gerne i pålands vind.

 

Bedste hilsner

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Ulff, skal også til Samsø i juli med barnebarn, og svigersønn som også er ivrig fluefisker. Når skal du ned? Jeg tror vi skal ned siste uke i juli. Kanskje vi kan møtes og dele erfaringer der nede?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Takk for flue og plass tips Dan. Spørsmålet er om øya holder sjøørret på den tiden av året?

 

Jens: Vi skal ned i uke 32, det er vel 4-10 august. Dere har kanskje forlatt øya da? Hvis ikke hadde det vært kjempeartig å fiske litt sammen og dele erfaringer. Om dere har forlatt øya er jeg veldig interessert i å høre hvordan det har gått med dere. Vi kan jo utveksle telefonnumre pr PM eller noe?

 

mvh

Ulf Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ulff

 

jo jo, øen holder også fisk i juli, du skal nok fiske tidlig morgen og sen aften/natt,

du skal nok få fisk ;)

 

du kan jo tage familien med til stranden om eftermiddagen tage grillen med og kose jer,

når det begynder at blive mørkt sender du familien hjem og begynder at fiske :) så fisker du til kl 9

og tager frisk brød med hjem, det giver point ;D ;D

 

/Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...