Gå til innhold

Utstyrsimport


Blue Charm

Anbefalte innlegg

Ser at flere (forståelig nok) sukker over priser på stenger og annet snacks. Kjøpte en stang i New York i fjor og betalte ca halvparten av hva de tar her på berget, 4800 er mindre enn 9500..og dekker nesten flyreise og opphold et par dager..og skal du har mer så well well..

 

Butikkmannen der borte var vennligheten selv, og var mer enn villig til å sende ting og tang over dammen.

 

MEN, har noen her erfaring med hvor mæget som baller på seg i form av skatter, avgifter osv når man importerer utstyr selv..??

 

Thight lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke toll på fiskeutstyr, så i ditt tilfelle vil jeg gjette

 

Valutapåslag, VISA:

4500 * 0.015 = 67,-

 

moms:

4500 * 0,24 = 1080

frakt:

litt avhengig av hvordan det sendes. Nøye du deg med "surface" (båtfrakt, 4-6 uker) koster det latterlige $3,80 = ca 26 NOK. Sjekk med denne: http://ircalc.usps.gov/

 

Spedisjonsgebyr, Posten:

Tror det ligger på ca 150 kr.

 

Da er du oppe i NOK 5823,- sånn ca.

 

Har jeg glemt noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Har jeg glemt noe da?

 

Ikke så mye tror jeg, sånn rent bortsett fra at hvis mange nok gjør det på denne måten må jeg bestille fortommer og alt annet jeg trenger fra utlandet lang tid forveien. Jeg kan ihvertfall glemme å få kjøpt fersk fortom i Norge og den posen med dubbing som jeg trenger der og da. Det blir jo ingen butikker igjen! Joda, jeg kan forstå at man blir fristet til å kjøpe til langt lavere pris i utlandet, men jeg klarer ikke helt å fri meg for tanken på lokale butikker som stenger og fiskepraten over en kopp kaffe/te som blir revet fra oss. Det blir (for meg) en gedigen nedtur å måtte kjøpe alt via PC. Å reise utenlands for å handle fiskeutstyr kan jeg bare glemme for jeg har problemer nok med å forklare hvorfor jeg skal ut å fiske nå igjen. Nei, jeg betaler heller mer for å ha tilgang på utstyr, service og en samtale om nye produkter og fiskemetoder når jeg trenger det.

Dette sier jeg ikke fordi jeg er rik, men fordi jeg liker å ha muligheter til å være impulsiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er diskusjonen i gang igjen... :-)

 

Det sier vel kanskje litt om marginene til bransjen når jeg kjøper en stang fra USA og totalpris kommer på 1850 kr, og den samme stangen kostet 4300 hos Fast Fisk. Det er 2450 kr forskjell. Jeg sier ikke at man skal handle alt fra utlandet, men noen ganger kan det nesten være i ren demonstrasjon. Hva slags prisnivå får man hvis alle er proteksjonister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Neida, jeg har ikke ment å starte en lang diskusjon om dette nå igjen. Jeg er helt enig med deg i at det er en del graverende tilfeller av grådighet i sportsbransjen. Men det kan jo hende at instillingen - "Jeg skal få tak i utstyret billigst, koste hva det koste vil" - faktisk begrenser muligheten for de som prøver å etablere seg med lavere priser i Norge. De klarer ikke med det avgiftsnivået vi har her på berget å konkurrere med de laveste prisene i utlandet uansett. Det er greit å være fornuftig, men ikke å være hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...