Gå til innhold

For en fiskedag......!!!!


Anbefalte innlegg

Jeg må bare - jeg må bare - dette har vært litt av en utrolig fiskedag. Dagen startet i morges i "grom-elva" jeg fisker i (nei det ble ikke noe fisk på meg) - men jeg hadde på "min livs" ørret. Jeg så den tok, det gikk som i sakte kino - jeg kjente motstanden i andre enden - BOM FAST. Ett utras (for en følelse), inn med snøret - utras nummer to - inn med snøret og "bloff" snøret og flue kommer mot meg - den glapp - MEN det gjør ingenting, jeg har hatt på den største fisken jeg til dags dato har hatt på ett fluesnøre  ;D - jeg bare tar den siden.

Og seanse nummer to (dette blir vel som å banne i kirken) - gromvannet mitt, endelig isfritt noen steder. Tut og kjør i en god halvtimes tid - ut med stang og remedier - fluefiske...???? går ikke, noe is igjen der det lar seg gjøre å kaste med flue, uten belly - her må vi komme ut der det går - jadajada, måtte frem med haspelen - dette resulterte i 11 flotte ørreter og ingen under halvkiloen......FOR EN DAG.  4 av disse ble med meg hjem, jeg vet så inderlig godt hvordan disse smaker - alldeles helt nydelig. OG en annen ting - ørreten var oppe tilstadig å tok mygg, så vi satser på en litt "windy" dag i morgen slik at isen går der det lar seg gjøre å kaste med flue - da er jeg der igjen  ;)

 

PS: måtte bare ut med det (sorry for at jeg nevnte "jønn-fiskeriet")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...