Gå til innhold

Harrfiske


Weman76 SWE

Anbefalte innlegg

Jag, min bror och min pappa har tänkt att åka till finnmark i sommar.. Vi söker bra strömmande vatten med STOR harr i !!!!

Vår far har fiskat i det flesta vatten i nord-sverige sen 60-talet men aldrig varit på vidda, så nu tänkte vi ta med honom på något oförglömligt...

Fiskeplatserna får gärna vara hyfsat lätttillgängliga, pappa är snart 70 så vi kan inte vandra i flera mil....

Vi är speciellt intresserade på ställen runt ikring Kautokeino. men även kring Karasjokk.

 

Ha en fin fiskesommar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lakselva bor det jo tradisjonelt stor harr. Prøv ovenfor de store vannene, eller i inn- og utløpsosene i tilknytning til vannene. Harr på over kiloet er helt dagligdags. Faktisk så vanlig at man blir irritert når man prøver å fiske "vanlig" fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakselva i Porsanger er som Storfiskarn sier ei elv med mye stor harr. Se www.lakselva.no for info om fiskekort. Denne er lakseførende. Du kan også ta en telefon til Gudmund som er daglig leder i Lakselva grunneierforening. Finner muligens nr til han på nettsida, evt. ligger mailadressa hans der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

først ttil vår svenske venn, please....sett de store harrene ut igjen om du / dere skal spise harr, spis av de små, de som er under 40 cm......Kautokeinoelva syd for Pikerfoss er ett godt tips også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FINE fisker du får da storfikarn ;D    Nice work. Tenkte jeg skulle prøve meg litt etter harren i Tana jeg også om et par uka ;D  Bruke du bare samme fluer som på ørreten?

Jeg fisker jo ikke harr, men får de samtidig som jeg fisker ørret. Dette medfører at jeg får de på samme fluer som for ørret ja... De er jo svært vakvillig da! *GRRR*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...