Gå til innhold

Etterinstallere kodek for NEF - filer i adobe Photoshop.


Erlend

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som er som følger:

På jobb - pcen har jeg installert Adobe Photoshop CS2. selvfølgelig en distribuert installasjon så jeg ser ikke filla av innstillinger, valgmuligheter eller annet ræl. Dermed har de smarte folkene på IKT funnet ut at .NEF filer ikke er nødvendig å kunne lese... Kan du skjønne det?

 

Det jeg da undres over er: Kan jeg installere kodeken nå etterpå på egen hånd, eller finnes det et enkelt program som kan konvertere de nevnte proprietære RAW filene til et annet format? F.eks photoshop uspesifisert raw...

 

på forhånd takk for hjelp (og eventuell støtte).

 

Erlend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lokal administrator på PC'n kan du installere det du vil. Er du ikke lokal admin er det ikke sikkert du har rettigheter til dette. En del settinger kan bli overskrevet av GPO når du logger på, eller er mens du er pålogget. Dette gjelder uansett type bruker. Det er gjerne en grunn til at IKT avdelingen gjør dette. Det enkleste er å ta kontakt med dem og høre om hvilke muligheter du har.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg ringte jo selvsagt helpdesk på jobb, men der var det alt for lite folk til at noen hadde tid til å hjelpe meg med noe de definerte som et luksusproblem el. noe sånt. Derfor undret jeg jo på om kanskje adobe eller nikon hadde noen programmer som var kjent av de mange flinke fotografer på forumet.

 

Har jo selvsagt vært og lett på hjemmesidene der men jeg klarer ikke å finne noe.

 

Det artige er jo at privat har jeg corel paint shop pro X2 og det spiser nikon sine formater til både frokost lunsj og middag.

 

Erlend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...