Gå til innhold

Merkelige innvoller i ørret


tm

Anbefalte innlegg

Kan nesten se ut som om den har spist froske-/padderogn   :o Det har jeg aldri sett før.

 

Mvh

Rolf Jf

Men da skulle de ligge i magesekken om jeg ikke tar fullstendig feil ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hva med abborrogn? dette var merkelige greier.....vil tro at de fleste steder sørpå så er rompetrolla ute allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville ha spist den fisken nei. Har aldri sett tilsvarene. Ser jo ut som froske\padde egg, men i buken??? Har fått fisk med klaser av rundorm, men disse ser helt anderledes ut. Slike fisker spiser jeg heller ikke, de er også gjerne tynne og magre pga parasittene.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mye forskeegg rundt der du fiska ellers da? Jeg fant forskeegg + et froskeskjelettet i magen på en fisk i fjor på denne tida. Fisken spiser trolig froskeegg hvis den får tak på de. Hvis sesongen for forskeegg er over der du fisker ville jeg ikke spist fisken ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mest ut som froskeegg.

Kan de ha ligget i svelget/rett bak gjellene, slik at det så ut som om de lå i buken etter at du åpnet bukhulen? Hvilken vei mager du fisken?

 

Er ikke helt sikker på hva mager betyr i denne sammenhengen..;) Men velger å tro det har noe å gjøre med hvilken vei jeg kutter opp fisken. Og svaret er: fra hodet og bakover. Har snakket med flere som har funnet det samme i buken på fisk fra dette vannet.

 

Den greia kan selvfølgelig ha ligget i svelget på fisken for så å dette ut ved første mulighet. Men nå er uansett fisken kasta. Glad jeg ikke spiste den. 

 

TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...