Gå til innhold

Bambusstang med condexsnelle


Endre Stølås

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

slike hadde de på butikken da jeg var liten....altså for over 40 år siden.....de kostet rundt 25.-  er sikker på at man kunne kaste hele fluelina ut med den.....forsøk en wf 9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike hadde de på butikken da jeg var liten....altså for over 40 år siden.....de kostet rundt 25.-  er sikker på at man kunne kaste hele fluelina ut med den.....forsøk en wf 9!

 

Den er garantert 40 år gammel gjerne eldre også for min far fisket ikke med flue så det må ha vært helt tilbake til bestefarstid tenker jeg,

Vet ikke helt om jeg tør å kaste med den,ender vel kanskje opp med at den knekker i første kastet  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror meget bestemt at detteer en stang til markfiske. Ser at staffan skriver at det var sånne stenger å få kjøpt i forretningene da han var i ti-årsalderen. Det stemmer nok det, for jeg har hatt tilsvarende bambusstenger som jeg kjøpte av en et eller annet sted ved Grønlands torg rundt 1960. Kona og begge ungene hadde også sin stang, kjøpt av samme produsent.

 

Disse stengene var rett og slett ubehandlet bambus som var delt i tre deler og surret på ringer for snøreføring og jeg kjenner også igjen snellefestet. Det var festet med tre skruer i hver ende, men det tålte ikke all verden for det. Setter du sammen stanga så ser du at det er ubehandlet bambus, påsatt to holkesett av messing og ringer. De stengene vi hadde ble pensjonert ca 1990, og helt vraket i 2002 da jeg dro fra Hanestad vokterbolig.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vist det er bambus stang så får man jo kjøpt de på g sport til 99 kroner eller noe sånt..

 

Det  ;)min venn er godt mulig,Men uansett så er det jo litt gøy å finne gamle ting stuet vekk innerst i kjelleren så du ikke var klar over var der.

 

Kommer definitivt ikke til å bytte ut z-axis stengene mine med bambussen,det er helt sikert hehe  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...