Gå til innhold

Ørrettur uten store forhåpninger


joma

Anbefalte innlegg

Turen gikk nok en gang til det samme vannet som tidligere. Det blåste stiv kuling fra nord, og vi venta bare på at regnet skulle komme. Kanskje vinden skulle gi seg da? Jeg hadde fått meg ny stang, og gleda meg som en unge til å kanskje få kjørt litt fisk på den ;D

 

Det blåste som bare f, når vi annkom vannet. Vi fant en liten bukt det blåste mindre, og hvor det til og med vaka litt! Dette lovte kanskje ikke så dårlig like vel? Turkameraten satt på en montana, mens jeg kikka litt rundt etter hva fisken vaka etter. Mens jeg står å leter etter innsekter ser jeg bort på kameraten. Stanga står i en svær bue :o Vi så at dette ikke var en av de "vanlige" gutta i vannet. Denne var det størrelse på! ;D Han kjørte fisken i nærmere 10min får den gled inn i hoven. En nydelig fisk på 900g ;D Jeg fikk en ørret i samme bukta som ikke kunne måle seg med den kjempen, men ørreten som jeg tok, tok på en vulgata, selv om det klekka masse mygg. Morsomt! ;D Tok 5 nydelige ørret samme dag! ;D Utrolig deilig! Tok en på streaking caddis også, alstå begge på tørt :) Alt i alt en kjempefin tur, med mye glede ;D ;D Stanga var også nydelig ;D

 

Vi fikk også regn, men da kom det bare flere mygg. Det klekka bittesmå mygg, men fisken var ikke særlig intresserte heller. Var faktisk bedre før regnet kom.

 

 

post-2437-13949856437476_thumb.jpg

post-2437-13949856437951_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin tur ;)

Åssen stang er det du har fått tak i deg?

 

Takk :) Stanga jeg har fått tak i er en Scott SES #4, som var til salgs her på forumet for ikke lenge siden ;D Nydelig stang, og kjempefornøyd sålangt ;D

 

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...