Gå til innhold

Femundsmarka/Rogen


Jøran

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

det hørtes nesten ut som om det er utklekket på den tida der....iallefall ikke vulgata.....jeg vil ikke være stygg med deg....men velg deg et annet sted om du ikke har anledning til å reise deit ca. 5 - 10 juli, vannene er ofte grunne og varmes veldig raskt opp..... desverre, men det er min erfaring....selvsagt finnes det noe vårfluer om natta......tenk deg nøye om før du drar dit da.....Børgefjell er noe lengre, men mere riktig tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke endre tidspunktet for turen. Får satse på vårfluer og stankelbein da  ;) Ikke akkurat kjipt det heller! Tror du alle døgnfluene er utklekket? Har sommeren vært den samme der oppe som i Stavanger? For her er forholdene akkurat slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det har vært skrekkelig varmt på østlandet....det jeg er mest redd for er at vannet blir veldig varmt.....ikke uvanlig med 20 grader der nei....men hvorfor har du/dere spikra stedet.....det kan hende at det vil være bedre på vestre delen av Hardangervidda på den tida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 3 dager på Isteren for litt over 1 uke siden. Sjøen er veldig grunn med et par unntak. Var utpå med kanoen men det var få vak å se... Endel vårfluer og noen døgnfluer, men ørreten ville ikke ta. Prøvde med streamer også. Null ørret. Men kompisen min tok en på 1,8 med sluk, dvs han kom lenger ned i vannet og fant rett sted osv. Temperaturen var slik at vi gikk i shorts til langt på kvelden, og den ene dagen bada vi :o :o :o Tipper det eneste som duger er dorging i tidsrommet ditt i de sjøene ;) Kanskje hvis du finner noen inn-os med oksygenrikt vann og litt lavere temperatur at du klarer å finne ørret på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ja åddvar...det er sørgelig når vanntempen stiger så raskt i disse vannene, men gutta vil kunne få knallfiske i Renaelva på den tida om alt skulle gå galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På www.isteren.com er det dybdekart for Isteren og Femunden. Dette kan være til stor hjelp når vanntemperaturen blir for høy. Vips så har du lokalisert hvor fisken mest sannsynlig befunner seg, og hvor dypt du kan komme ;D. Synkeline og streamer og en god porsjon tålmodighet kan gjøre susen, og belønninga kan være en av de større gampene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...