Gå til innhold

Fant det jeg ville finne, og fikk det jeg ville ha!


Heincken

Anbefalte innlegg

1juli08-10.jpg

Kveldsfiske er ofte ingen dum ide!

1juli08-3.jpg

Etter en periode med kjølig vær og regn, noe sør-norge trengte, var endelig solen og varmen kommet tilbake. Det hadde også insektene som aldri rakk å klekke ved den første varmen tidligere i år. Flekkfluer, knott og vårfluen Grandiz var nå på plass...

1juli08-8.jpg

....og det var også jeg! Store fine ørrete vaket rundt og frotset i vårfluer som poppet opp på vannskorpen. Mange fisker større enn de jeg klarte å få fatt i, viste seg med "head´n tail vak". Adrenalinet flommet nesten over for meg.

1juli08-7.jpg

Ennå er ikke fisken i "Sier det ikke vannet" blitt skikkelig feit, men det er nok ikke lenge igjen føre man ikke ser innvollene, for slik pleier det å være. Alt pleier å være dekket med fett.

1juli08-6.jpg

Moro er det også å se hva fisken spiser av insekter. Her er det lett blanding, men jeg har ikke sett en fisk med så mange Libeller i før.

1juli08-5.jpg

Jaja, nok et fiskebilde tenker mange, men det er faktisk ikke siste gang jeg tar bilde av mine fisker. Det bare MÅ taes bilde av, så sånn er det!

1juli08-9.jpg

Det ble 2 fine ørret denne ettermiddagen. En på 780gr og den andre på 875gr. Den største var ikke lengre enn 40cm!

1juli08-4.jpg

Noen fiskere var kommet inn i området og var svært så ivrige i  vite om det var fisk, eller hvor de skulle fiske. <<Tror ikke noe på at det er fisk i disse vannene jeg>>, sa jeg og takket for meg å gikk vidre. Er skremmende å oppdage hvor nyskjerrige folk er...hehe

1juli08-2.jpg

Ja, hva er det nå denne karen heter? Vel, den var nok mer redd for sine unger enn for meg. Den satte seg stadig nærme meg for å villede meg bort fra sitt reir. Frem med kamera og vips var det ennå et bilde.

 

En herlig dag inne på Torsvann, Badenakenvann, Sier_det_ikkevann, Grønnfiskevann og Sier_det_hvertfall_ikkevann.

 

1juli08-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...