Gå til innhold

Stryking


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Gjest nicolaj brekke

Snittet på laks i år var vel over 2kg. Utrolig sesong. Fikk selv 8 fisk. Hadde på en på ca 6-7 kg. Ganske kult i en 25 meter lang og 30 cm dyb rennekulp:) Så flere steder 15-20 laks i stim som stod i hver kulp oppover elva. Ja dette er ei lita perle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Var en dag ved det lokale klekkeriet til Aureelva her i Sykkylven. Utrolig artig å se.

Jeg var med og så på elveierlaget tok stamfisk i Ørsta :) Morsomt å se neste fase :D

Ja, vi får håpe strykingen i Ørstaelva gir resultater. Jeg var i Vartdal nettop og utførte samfunnstjeneste i form av oppfisking av rømt oppdrettslaks. De hadde tatt ca 6 tonn av 86 tomm som rømte. Flere av dem var observert oppe i Ørstaelva nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ja, det er ei grunn og lita elv, med store mengder laks/pjakk, om man er der når vannstanden er riktig. Hadde faktisk en vanvittig statistikk i 2000. Kom folk fra hele landet den sesongen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en dag ved det lokale klekkeriet til Aureelva her i Sykkylven. Utrolig artig å se.

Jeg var med og så på elveierlaget tok stamfisk i Ørsta :) Morsomt å se neste fase :D

Ja, vi får håpe strykingen i Ørstaelva gir resultater. Jeg var i Vartdal nettop og utførte samfunnstjeneste i form av oppfisking av rømt oppdrettslaks. De hadde tatt ca 6 tonn av 86 tomm som rømte. Flere av dem var observert oppe i Ørstaelva nå.

hmm de oppdrettsannlegga altså :P...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...