Gå til innhold

Sjøørretturer i Vestfold


Opti

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en liten tråd med bilder og info fra turer i Larvik/ Vestfold.

 

Legger ut et bilde fra en tur 16.11.08. Min første tur på noen uker. Var surt som fa... på morran, men da vi kom ut hadde nordavinden løyet noe og sola var framme. Stor sjø, men stille nok innaskjærs.

 

Fisket med grå Pattegris og fikk en liten tass på ca 30cm, en større tass på ca 1,2kg og var borti et par til. En vellykket dag ute ved sjøen.

 

Oppfordrer andre som har fisket i Larvik (eller Vestfold) og legge ut bilder og noe info på denne tråden. Da får vi samlet turinnlegg på en tur-tråd og ikke på diverse fluetråder.

 

Satser på å bli bedre til å ta bilder utover vinteren ;D

post-2449-13949859567018_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Har selv ikke noe å fangstrapport å komme med,men kansje noen andre har ?

Siste tur jeg hadde for to helger siden ble det to stk,tok på pattegrisen.

Det var mye vind og veldig uklart vann,så det måtte en flue som var godt synlig til.

Det hadde vært artig å fått litt fart på denne siden her.

Kansje det kan bli en side som tar for seg SØ fiske,og ikke bare alt annet ræl.

 

Obbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort tur på 3 timer i dag,god vind fra nord og striregn...

Stedet ligger ikke langt unna stokke i vestfold.

Dette resulterte i 4 stk blanke over målet,og 3 stk undermålere.

Var også bort på noen som slapp.

Ikke værst på en kort tur i drittværet.

Fisket av kanter mellom grunt og dypt vann.

Alle tok på pattegrisen og svømmer fremdeles der ute.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med innlegg her og godt å høre at folk er ute selv i drittvær ;D

 

Var en liten tur ute i dag. Skyfri himmel, nesten vindstille og god sikt i vannet. Brunlaneskysten var flott i dag gitt! Det var dessverre ikke fisket. Hadde etter en på svært grunnt vann, men det var også alt i dag. fisket med Pattegrisen både rosa og grå, tangloppe og en liten liten reke.

 

Var bare på en to-timers tur, så fisket av området der jeg var. Hadde ikke tid til å kjøre rundt på forskjellige plasser. Fikk rapport på mobilen om en som fikk 10stk et annet sted jeg vurderte å dra :-[ Sånn er det bare noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei LTSman!! regner med du dukker opp med den beryktede "hvite" ;D og rundfisker alle andre som har bundet de flotteste immitasjoner. Hadde ikke vært første gang det ;)

 

Har fått med meg at du har "konvertert" til tangloppe siste tida..... og fått BRA med fisk!

 

Var trgisk på søndag gitt. Fikk ikke en dr... selv jeg prøvde store og små fluer i forskjellige farger >:(  Har ingen brukbare lopper igjen i skrinet, så får prøve å buffre litt opp i jula så skal det bli SØ igjen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har fisket hele påsken i Larviksområdet, men lite SØ. Har ikke vært noe tegn til SØ i stavern, lillevik, jordestranda etc, men har vært en del vak i helgeroa. Dit går vel turen i morgen.

 

Fint med en tråd for fisket i vestfold. Turen i morgen går enten til helgeroen eller til et lite vann i tanumsaga (forutsatt at det er åpent vann). Noen som vet om isen har gått der forresten?

 

Rapport kommer vel i morgen. Hvis turen blir interessant nok til å skrive om :)

 

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har kommet til å konkludere med at den motsatte siden av eidangerfjorden, nemlig larvikskysten, ikke huser mye SØ for øyeblikket.

 

Har vel fisket 7-8 dager i dette området i påsken, dog ikke fulle dager, og har ikke fått en eneste SØ. Slik vet jeg det også har vært for andre fiskere, til og med de mer rutinerte. Jeg er jo en nybegynner, men burde ha fått noe alikevel.

 

Totalt på alle timene jeg har fisket i påsken har jeg vel sett ca 10 vak, har dessuten hatt et lugg, noe jeg vet flere har hatt, så det er tydeligvis noen SØ i området, men den er veldig vanskelig å lure..

 

Temperaturen i vannet har vært ideelt for børstemark og SØaktivitet, jeg har vært på gode SØplasser, fisket med fine og riktige fluer, børstemark, reke, tangløppet, woolly buggers osv.

 

Ja ja. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hortens området ga fangst i går. skikkelig sø vær med pålandsvind og duskregn. meget farget vann gjorde at fluevalget landet på en knall orange reke. hadde flere lugg og fikk en på 8 hekto i løpet av 3 timers fiske. nå tror jeg det snart løsner for fult her og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde først tenkt meg til oslofjorden men hørte fisket var kleint,så tenkte jeg at da kjører jeg tilbake til larvik å slår opp campen der men,hvis fiske er kleint i larviks området også da vet jeg ikke. er det noen som har fått noe i larvik??

 

mvh

vake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe i hele påsken (en påske med fiske nesten hver dag).

 

Derimot har jeg observert flere vak i helgeroa i larvik. Mulig SØn er litt treig i år, det kan godt hende det løsner eller har løsnet nå.

 

Uansett, det er mange fine fiskeplasser og gode muligheter for fisk, hvis bare fisken er der.

 

Jeg ville tatt en tur nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...