Gå til innhold

Krøll på snøret


Fastfisk

Anbefalte innlegg

Den beste måten tror jeg ikke er oppdaget enda, men her er ett par som fungerer.

Tvinne ut lina for hånd, dette krever som regel at du må gjøre den samme prossesen flere ganger.

Ta hele lina av snella, og finn ut vilken vei den er tvinnet hold deretter venstre hånd på starten av lina, og bruk høyre hånd til og tvinne ut. Når dette er gjordt flytter du venstre hånd til det punktet der du ser at lina er fri for tvinn. Sveiv der etter på lina på snella, mens du fortsatt holder lina med vestre hånd. Fortsett med dette til du er i ennen på lina.

En litt hurtigere måte er å strekke hele fluelina ut bak bellyb. eller ut i strømmen, dette bruker og rette opp tvinningen på lina, men den første metoden er den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også et greit tips:

 

Før du reiser ut på fisketur legger du hele snøret i vann som holder ca. 60 grader, la det ligge i ti minutter eller til vannet er blitt lunkent, hell ut vannet og la snøret kjøle seg (VIKTIK VIKTIG), varmen gjør at strukturen i snøret retter seg ut og dette gir et relativt varig resultat selv når du legger snøret inn på snella igjen. Jeg har gjort dette med mine snører lenge og har ikke merket at de på noen måte er blitt ødelagt, men det er vel kanskje en risiko for det???

 

NB!!!! Hvis du strekker eller legger snøret inn på snella før det er blitt avkjølt ødelegger du strukturen i snøret, og det kan være kjipe greier #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...