Gå til innhold

Noen som har prøvd ?


Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Jeg skal dit forhåpentligvis i Mars. Vannet åpner 15. Mars. Jeg har aldri vært der, men etter sigende skal det være muligheter for stor regnbueørret og stasjonær ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der et par ganger..Har en kompis som bor i nærheten og har fisket i Barmenvannet når jeg har vært på besøkt der...Sist gang var sommeren 2001...Det var da helt sinnsykt med fisk der..Ikke så mange store,største regnbuen jeg har fått er 1,2 kg, men bortsett fra den, kun noen få over 600 g..Mellom 300-600 g derimot kunne du få ubegrenset og da mener jeg ubegrenset..Tror vi fikk ca 300 stk fra fre. til lør.( 3. mann) Har aldri hatt så bra trening på tørrfluekroking i hele mitt liv laugh.png' alt=':lol:'> De gangene jeg har vært der har vi fått 95% regnbue og aldri brunis over 400 g.

For 8-9 år siden var det laks der og,veide ofte mellom 700-1000 g...Er et lite vann til på øya hvor det er mer brunis,men har aldri prøvd det...Noen av "gutta" var innom i forfjor,men hadde ikke noe særlig bra fiske(alt er relativt). Det var mye fisk mellom 200-400 g og de fikk ingen over 1.kg. Dette var i august, og hvis det har vært varmt en stund er da vannet ofte grønt av algevekst og dette påvirker sikkert fisket negativt..Jeg har vært der i begynnelsen av juli og da har vannet vært helt fint...

Det er oppdrettsanlegg i ene enden av vannet og tror rømming/utsetting derfra gjør at gjennomsnittsvekta varierer så mye fra år til år..Fiskekort(selvbetjening) og desinfiseringspost er rett ved vannet...

 

Wolly som satte seg ned og gapskratet første gang jeg kom dit...Det var en varm sommerkveld med mye klekking og hele vannet kokte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det var snodig. Der ute i havgapet bruker det alltid å være mildere, men jeg ser på meldingen at der ikke har vært det i år. Ja, detta været....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Wolly!: Hvordan var kondisjonen på fisken du fikk. Jeg så en rakørret fra Barmen i kjøledisken på butiken en dag. Den var prkatisk talt rund. Måtta hatt k-faktor på 5.

Så ut som en Skogseidrøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken har generelt god kondisjon...Spørs om ikke den fisken du så var fra oppdrettsanlegget som ligger i den ene enden av vannet..Har også fått noen merkelige misfoster av regnbue hver gang vi har vært der..De har en genefeil/misdannelse som gjør at de har normale finner /hode for 400-600 g fisk,men kun er 10-15 cm lange(ser ut som en mislykket flyndre)Bra k-faktor på disse laugh.png' alt=':lol:'>

Wolly som synes en vårtur høres spennende ut...Kanskje flua får ligge lenge nok på vannet til at en av de store rekker å ta laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tragisk egentlig at oppdrettsanlegget ligger der. Ifg beboere på øya var det en gang fin vill brun-ørret som dominerte, men regnbuebuene fortrengte dem etterhvert da oppdrettsanlegget kom. Skikkelig forurensing spør du meg, og en kultur som desverre mange holder i hevd gjennom og overkultivere naturen.

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ja, det er veldig synd. Men jeg har blitt fortalt at der fortsatt er fin brunørret i vannet, men ikke mange av dem. Det var en skikkelig flyndre som du sa Wolly jeg så i butikken. Ca 25 cm og 450 gram ca mener jeg den var. Det blir vel en k-faktor rundt ca. 5?? eller noe. Og da fikk kroppen flyndreform ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...