Gå til innhold

Hvor skal jeg dra


st1

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Da tror jeg det kan være ok fiske på kjølen mellom Eikeren og lågendalen....et bra fiskeområde med mulighet til ok fisk, dette er et område med nesten den samme berggrunnsammensetninga som nordmarka.....reis dit!

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6604585.55133%26lon%3D550763.64162%26zoom%3D12%26layers%3DB0000%26id%3Da_1944633%26offset%3D0%26tab%3Daddress

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørreten i Bø-elva begynner for fullt å "våkne" nå. Mye aktivitet og mange vak men stort sett småfisk. Men som "Fjellfiskar" sier er det sikkert enda bedre forhold der i midten av mai. Jeg kan gi en liten rapport fra Bø-elva når tiden nærmer seg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svara.

 

Mvh St1

 

Hei Sten

 

Du kan jo satse på Siljan, ikke så veldig langt over heia og utrolig mange fine vann.

Jeg kan tips deg om noen med pen fisk evt på PM.

 

Jeg er nok i området selv i den tiden, bare å bli med hvis du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tenk meg på fiske tur 15 16 og 17 mai. Hvor skal jeg dra? telemark vestfold buskerud. Håper noen har ett par tips.

 

Mvh Sten

 

Hei.

 

Hvis du endte med å besøke området du blei anbefalt av Staffan hadde det vært av stor interesse med en liten tilstandsrapport. Skal i området til helga.

 

Ps: gøy med rapport uansett sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært helg, å jeg har fisket mye. Vi var fire gutter så reiste opp mellom Hvittingfoss og Kongsberg nord for Hajern. Vinden var ikke helt på vår side med østavind og kald nordavind. Fredagen så jeg to tre vak bare. Lørdagen kom døgnfluene så smått men det var mygg som stod på menyen til fisken i det første vannet vi var i. Vi fikk fire stk. fra 350g til 500g. De var spreke. Flyttet meg til et annet vann. Der ville fisken bare ha døgnflue klekkere. Fikk 4 stk på ca. 400g-500g. Søndagen kom døgnfluene i mengder i det ene vannet. Dro til det tredje vannet for turen der så det helt dødt ut. Sneik meg langs kanten mot et sted som lå i le. Så ringene etter et vak, la flua helt inntil land ca 1m. Opp fra mørket kom en pen feit ørret. Den tok klekkeren min meget rolig. Jeg strammet opp og der satt den. Tre utras og 15 min senere lå det en feit ørret på 43cm i håven. Dette er en plass jeg kommer til å besøke mer. Takk for tipset Staffan, en meget fin plass. Alt i alt en flott tur.

 

Hilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

å flott dette er et område som trenger å bli mere brukt......ikke for at det skal bli dratt opp mere fisk, men for at det via kortsalg skal bli mere penger til å videreføre fiskekultiveringsarbeid.....så til alle som bor på vestsida av oslofjorden.....et glimrende område med Nordmarkakarakter men med litt mere villmarkspreg....dette var gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...