Gå til innhold

Trenger råd fra puristene her.


Gjest Tobbe

Anbefalte innlegg

Gjest Tobbe

Har lenge vurdert og kjøpe ny stang i #3/4.

Nu har jeg da bestemt meg for og kjøpe en ny stang i denne klassen. Ser ut som om at det blir en #4 stang.

Men siden jeg ikke har testet så mye stenger under #5 så trenger jeg råd. Er det fordel med en lang stanga (9´6-10`)? eller er det fordel med en stang fra 9 fot og nedover?

 

Har sedd litt rundt om kring i nettbutikkan her til lands. Så har noen "billige" forslag her.

 

1. Loop Multi (får en grei pris her hjemme)

2. Streamstix evolution stix II (mange butikker har gode priser på disse)

3. Streamstix Competition Stix (SAMME SOM OVER)

4. SAGE Launch

5. Redington CPS

 

Dette er de stengene jeg har sedt på. Jeg kan jo ikke prøve noen av disse( med unntak av Loopen) så da trenger erfaringer her.

Om noen har andre tips så kom med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Skal du ha en tørrfluestang, er klasse 3 og 4 det beste valget. Da i 8,6 eller 9 fot. Av de stengene du nevner, har jeg jeg bare prøvd Evo II i klasse 5 og CPS i klasse 8. Begge gode stenger til prisen :)

 

Men spørsmålet er vel heller hvilken aksjon du trives best med, så velge stang utifra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

som en forholdsvis purrist selv forstår jeg ikke spørsmålet.....man kan vebbde seg til et utstyr og dt går kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobbe

som en forholdsvis purrist selv forstår jeg ikke spørsmålet.....man kan vebbde seg til et utstyr og dt går kjapt

 

Dere Tørrflue experter fisker jo endel med #3/4 stenger. Så da lurte jeg på om noen har gode forslag.

BTW liker medium til rask aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Mulig Slate Light Weight 9 fot #4 hadde vært noe for deg da, for å gjøre deg enda mer rådvill ;D

 

Har LW 8' 3 selv og den er virkelig en morro stang å fiske med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en forholdsvis purrist selv forstår jeg ikke spørsmålet.....man kan vebbde seg til et utstyr og dt går kjapt

 

Dere Tørrflue experter fisker jo endel med #3/4 stenger. Så da lurte jeg på om noen har gode forslag.

BTW liker medium til rask aksjon.

 

 

Og de som nymfer bruker disse vektklassene ennå mer :) Skal du ha ei "allround" stang ville jeg gått for klasse 4 8,5 til 9,5 fot. Evo II bør være absolutt et godt kjøp nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...