Gå til innhold

Vel, turen ble ikke helt som tenkt ... (nå med hele rapporten)


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

89191_s.jpg

 

Endelig skulle vi ta en tur til Rena, alle sammen. Alt var klart og vi var gira som bare fa... Thomas og Fredrik dro fra Tigerstaden grytidlig lørdag morgen, og jeg skulle komme noe seinere.

 

"Fått no?" lyder sms'en fra meg

 

"2 stk, begge var på over kiloen" svarer gutta på sms mistenkelige to sekunder etterpå.

 

 

Samboeren min skal besøke noen venninner i Elverum og skal svippe meg oppom gutta på Rena. Thomas og Fredrik har fått invilget overnatting, og slik det ser ut, er overnatting innenfor rekkevide hos meg også (vi er jo småbarnsforeldre, og må søke om slikt hjemme). Jeg gleder meg som en unge i bilen på vei oppover, javel så regner det litt, men gutta har jo allerede dratt opp 2 stk på over kiloen. 2 stykker på over kiloen!!!

 

Jeg svipper innom sportsbutikken i Rena, kjøper noen ruller med diverse fortomsmateriale, fiskekort for 2-dager, Kiwi'n blir besøkt og der også handles det inn for 2-dagers fiskemoro i Rena-elva. Dette blir knall. 2 stykker på over kiloen tenker jeg nok en gang for meg selv, konge!

 

Så ringer jeg gutta igjen

 

-" Drar fra Rena nå, møtes ved hengebrua sier du? Hvor langt er det da?"

 

-"2 kilometer" informerer min svenske kompis meg om.

 

Ca 2 kilometer etterpå ringer jeg igjen, nå er jeg ved "ditten og datten" er det langt igjen nå eller?

 

-"Ca. 2 kilometer" kan svensken igjen fortelle

 

Åttifem mil etter dette igjen, er det fortsatt 2kilometer igjen, jeg gir opp... På den annen side orker jeg ikke bli irritert heller, vi snakker jo tross alt om kilosfangster og det som må være perfekte forhold.

 

Omsider finner jeg den berømte hengebrua, konemor kysses hadebra, og jeg labber over brua for å møte gutta. Det tar ikke lang tid før Mongo1 og Mongo2 dukker opp, nå er jeg spent på å se bilder av fangsten.

 

-" Nej, vi bare kudda" (svensker klarer nemlig ikke si kØdda) de hadde selvsagt ikke fått noe kilosfisk

 

I tillegg merket jeg plutselig at det regnet, det regnet faktisk utrolig mye, noe jeg var helt blind for da drømmene om perfekte forhold hadde tatt fullstendig styring. Elva var i tillegg sykt stor, nærmest flomstor. En liten halvtime senere skjønner jeg faktisk hvor stor elva er, jeg står uti med vann til skrittet, rett ved beina mine er en gammel bålplass. Sykt mye vann. Ikke ett eneste vak. Høljeregn, og KUN oss som er der å fisker. Research er oppskrytt? neppe...

 

Forholdene var på et sånt nivå at du bare må le. Det går faktisk ikke an å bli sur, når ting liksom ikke kan bli værre, da har man ingen andre alternativer enn å trekke på smilebåndet.

 

Vi møter en annen kar også, som kommer med kamera for å ta bilder av den flomstore elva, fluefisker han også.

 

-"Fisker dere i dag?" sier han, med et dårlig skjult smil... han ler av oss inni seg, og jeg forstår han godt!

 

-"Nei, vi er på sopptur med fluestang og vadebukse, DÅS, VISST FAEN FISKER VI!" får jeg lyst til å BRØLE opp i trynet hans, men setter heller i gang med å le. Innser at vi er 3 idioter på tur, der ingen gadd å sjekke forholdene før vi dro. Kompisen med kamera kan også informere om at "alle dro for noen dager siden".

 

For å avslutte slik alle gutter avslutta historier på ungdomsskolen, var vi i alle fall "enige om at vi hadde hatt en fin tur". Det ble med den ene dagen, ingen av oss gadd å overnatte (dette går jo inn på goodwill kontoen til neste fisketur). Jeg vet ikke jeg, bildene taler for seg selv, 3 idioter som prøver å gjøre det beste ut av en ellers håpløs tur med 95% regnvær og en flod på størrelse med Nilen. LIKE BLID!!!

 

89192_s.jpg

 

Bare pakke sammen å gå hjem

89193_s.jpg

 

Se alle bilder på bloggen http://fiskesnakk.wordpress.com/2009/09/02/rena-2009/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...