Gå til innhold

Tørrfluelandet 1


Nice'n easy

Anbefalte innlegg

Jada

Jeg vet jeg er sent ute med en anmeldelse. Fikk plata på Villmarksmessa og har titta på den i kveld. Lystig sak.

Men jeg må få lov til å si at dette er ikke for amatører - kanskje det som er meningen også(?).

 

For det første er de svært forsiktige med å vise imitasjonenene de fisker med. Der må jeg si Fismen er hakket bedre enn mediavante Lenth. Om dette skal være pedagokisk (som omtalen lover) holder det ikke med forklaringer på latinske navn på døgnfluer og fjærmygg.

Nå er jeg selv i en slik posisjon at jeg ikke aner hva som rører seg under overflaten, ei heller over - men jeg kan "lese" en elv eller et vann og straks eliminere en del flueimitiasjoner. Kunne de ikke heller sagt at her prøver vi en "Klinkhammer" str 16 istedenfor å vise en døgnflue? Flere av mine flue-fiskeintreresserte petri brødre binder ikke sine egne fluer og går fort vill i jungelen.

 

Nå høres det sikkert ut som jeg ber for en syk mor - mnja - kanskje. Synes uansettt at dette vikler seg inn i noe vitenskapelig uforståelig som ihvertfall JEG har problem med å følge opp. Vi må huske på at menneskene (og fluebindingen) har utviklet se mye siden fluefisket ble introdusert, men har fisken??

 

Men for all del, fin film! Koselig å se på over noen øl med godt selskap (meg selv).

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...