Gå til innhold

Bindstäd


Tordmulen

Anbefalte innlegg

Hejsan alla.

 

Jag ska köpa ett nytt flugbindarstäd (bindestikke tror jag det heter på norska) och har kollat runt lite grann. Det som har intresserat mig hittills är Dingo Mk1 , Dyna King X1 och HMH Spartan. Min ekonomiska smärtgräns är runt 2000 sek (det är väl ungefär 125 nok :-).

 

Vad binder ni på och vad är det bästa ni har provat. Jag behöver inte ha ett rotationsstäd men jag vill kunna frikoppla chucken och kolla från båda sidorna samt underifrån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Hejsan alla.

 

Jag ska köpa ett nytt flugbindarstäd (bindestikke tror jag det heter på norska) och har kollat runt lite grann. Det som har intresserat mig hittills är Dingo Mk1 , Dyna King X1 och HMH Spartan. Min ekonomiska smärtgräns är runt 2000 sek (det är väl ungefär 125 nok :-).

 

Vad binder ni på och vad är det bästa ni har provat. Jag behöver inte ha ett rotationsstäd men jag vill kunna frikoppla chucken och kolla från båda sidorna samt underifrån.

 

Jeg kjøpte meg en Anvil Apex fra crilles for litt over 1000 kr, den syns jeg er meget god, koster lite, fester alt av kroker jeg har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg bruker Regal, veldig enkel og god stikke. Binder alt fra 01 til 26 i den, stor høyde fra krok innfesting til pedelstal, jeg har aldri bukt bedere stikke, har brukt både Rensetti og Norvise, men tives best med Regal, virkelig å anbefale kosret ca 2500 nok har gått ned i ca 500 kr fra i fjord. En stikke du aldri du vil kare å slite ut :D

 

Hilsen Per Edvin

 

 

 

[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har haft HMH, Renzetti og Regal, har nu kun MP-VISE fra marryat, som er designet af Marc Petijean. købte den på nettet, lev på min adr. til 2600,00 dkr. http://www.carrilon.com/

en rejse stik med 3 kæber, en fantastsk stik. den dyreste stik man købe er den billigste, for efter en tid skilder man sig af med den, og næsten alle pengene er spildt

 

Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg har brukt Renzetti Traveler i ca. 8 år og det har vært en meget

bra bindestikke. Den kan jeg virkelig anbefale, bunnsolid.

 

For en måned siden fikk jeg en Dynaking Signature, en fantastisk bindestikke. Det er det råeste jeg har sett og brukt.

Hver eneste detalj på stikka oser av kvalitet og slitestyrke.

God å binde på er den også, enklere å feste kroken enn på renzettien.

Det er kulelagere i rotaryfunskjonen som man kan justere motstanden på, glimrende for meg som liker å snu litt på den underveis.

Men den koster mer enn dobblet så mye som du hadde tenkt deg, nesten tredobbelt faktisk. Jeg har selv vært på stikkejakt i de siste to årene og valget falt på denne. Et smykke!!

 

Hermansen nevner Apex, den er også et godt valg til en rimelig penge.

Men har du 2000 så kjøp deg heller en Renzetti Traveler.

Sjekk også Dynaking Voyager.

En kamerat av meg har Regal som er enkel og meget god, ser heller

ingen grunn til å ikke anbefale den.

Eller hva med THREE-SIXTY SLT fra Thompson? Virker også meget brukbar...

 

Det er mye bra å velge i mellom, jeg slutter meg til rådet i fra Loke.

Kjøp den stikka du ønsker deg mest uansett pris.

Vent heller en stund til du får råd i stedet for å sikle på "godstikka" etter at du har kjøp en du er rimelig godt fornøyd med.

 

mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den koster mer enn dobblet så mye som du hadde tenkt deg, nesten tredobbelt faktisk.

 

mvh

Rune

 

nejdå så farligt mycket dyrare är den inte. Enligt Dyna Kings hemsida är riktpriset 349$ vilket i dagsläget är strax under 2500 sek på signature alltså. Deras X-1 ligger på strax under 2000sek (279$). Jag har turen att kunna få det hemtransporterat gratis och utan moms och tull.

 

Tack förresten för alla svar. Fortsätt komma med råd för jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jeg bruker, som Per Edvin, regal Medallion med bronsefot.

Den fås med hode for "vanlige" størrelser, dvs 2/0-ca 12 (jeg har bundet til krok 16 på den) og midgehode (velg ved bestilling).

Enkel stikke, solid stikke, har mer enn nok muligheter, har ingen ekstra vri/skru/vende-duppedatterier (jo mer, jo mer kan gå sunn), god plass rundt armen og livstidsgaranti.

Brukes av mange - av kjente blant annet Frödin.

Korsholm AS i Danmark har den til 1999,- dkk (kurs + porto).

I Amerika 225$, kurs 6,70 nok + porto, rundt 1600,- nok.

C-clamp: 150$. Penger å spare for samme stikke, men med skrumodell på bordkanten.

Vet ikke hvem som selger i Sverige, men sjekk Capricorn, Dan-Tackel, Berras Sportsfiske, Crilles Flugfiske eller JK Flugfiske.

 

Vi har brukt stikker med C-clamp før, men bordmodell med tung fot synes vi er langt bedre. Mer fleksibelt, lettere å komme til og vi får variert sittestilling litt.

 

Det finnes langt dyrere stikker, men tørr påstå at de ikke er tusenlappene bedre.

 

Her er linken til stikka: http://www.mwflytying.com/tools/regal.html

 

:D Bare et råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...