Gå til innhold

Lading av Canon batteri kjøpt i USA


Gjest Brage

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt et Canon 50D i USA. På laderen står det:

Input:

100V -240V

22VA (100V) -30VA (240V)

Og videre: Input:

0,24 A (100V) - 0,14 A (240)

Er det da trygt å plugge den i en norsk kontakt? En jeg kjenner mente jeg måtte ha adapter, men jeg er jaggu ikke sikker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel alltid, hvis ikke alltid adapter i selve laderen. Siden det står Input 100V-240V betyr det at den går både der borte og her. Det står noe tilsvarende på Leicaladeren min (Input; 110V-240V~50/60Hz 0.2 A). Har brukt både den og en Nikon d40 lader på forskjellig strømstyrke, 110V og 240V uten prob.

.. Men om du får de to flate pluggene inn i et norsk støpsel er vel en annen sak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt et Canon 50D i USA. På laderen står det:

Input:

100V -240V

22VA (100V) -30VA (240V)

Og videre: Input:

0,24 A (100V) - 0,14 A (240)

Er det da trygt å plugge den i en norsk kontakt? En jeg kjenner mente jeg måtte ha adapter, men jeg er jaggu ikke sikker  :)

Sorry OT, men hvor mye måtte du gi for det der borte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker  :)

Da går det på det norske støm nettet.

Men så var det de to flate pluggene da... Får prøve forskjellige kontakter i leiligheten. Om det ikke går blir det adapter kjøp på Clas Olsons imorgen  :)

Så lenge du har standardadapteren så trenger du vel bare å finne en "vanlig" strømkabel, fra en kassettspiller eller lignende. Mye enklere enn å styre med adapter.

post-526-13949869238446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT, men hvor mye måtte du gi for det der borte da?

Jeg kjøpte en pakke til $1499 (ca 8500 nkr). Fikk kamera hus, IS 18-55 linse, IS 55-250 linse, 2x 16 GB minnekort, lite stativ, stort stativ, telelise (2x), vidvinkelinse, UV linse, 3 andre linser som jeg ikke vet hva er :o  pluss endel annet småtteri. God pris, men det kommer moms i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...