Gå til innhold

Prosjekt TFO Finesse 8'9 5


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Etter jeg fikk høre at McFarland stanga mi ikke blir klar før om minst 3 mnd, så bestemte jeg meg for å "øve" på en annen stang. Etter å la lest litt fram og tilbake, fallt valget på TFO Finesse av Lefty Kreh. Stanga har en medium progressiv aksjon og skal være ganske dyp. Er flere som lovpriser den og forteller om gode egenskaper på vannkast og silkemyk presentasjon, så det gjenstår å se. Gleder meg ihvertfall :D

Kjøpte emne og kit fra JS Flyfishing, alt kom seg på underkant av 900kr før moms og tull. Var 1 ukes ventetid på snellefestet jeg valgte, så jeg håper den er her til jul

http://www.jsflyfishing.com/cgi-bin/item/RK-040504-0000/41200/Temple-Fork-Outfitters-Finesse-Fly-Rod-Kit---4-pc.html

Valgte U3 feste og walnut insert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var ikke ute etter å spare så mye, men heller ha noe å trene på. Tenkte først å gå for Sage VT2 eller en Burkheimer, men da ble prisen over det dobbelte. Diamondback Classic var utsolgt, så førstevalgene ble skrinlagt ganske fort :-\

Ble beskrevet som dyp de plassene jeg leita, men det er ikke så farlig. Hvordan er den på underhåndskast da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

tror at en raskere stang hadde vært best for deg i starten. som b2x stanga du har ;)

Som jeg hadde mener du vel :D

Går bra med det jeg har skal du se, har prøvd med Diamondback'en og den var ikke så værst den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest storfemti

Skulle nesten ikke tro det var mulig, men nå var de utsolgt for stangemnet også. Ikke fikk de inn snellefestet som de sa heller, måtte vente til over jul før alt var på lager igjen. Endte opp med at jeg bytta til en Finesse 7'9 3'er istedet, ble sendt idag. Tvilsomt om den kommer før jul, men det er lov å håpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest storfemti

Da, endelig etter 3 mnd :o er delene her, mangler bare surremotor, epoxy og lakk :D

Hvordan blir det å bruke billakk på surringene? Har enkel tilgang på all slags klarlakk, shadde vært kjekt om dette lar seg buke :)

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var ikke med noe epoxy, lakk eller lim, må kjøpes. Mener å huske at Vidar Steimler anbefalte båtlakk i en tråd, så jeg tenkte at da kan jo klarlakk til bil funke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det går, tør ikke si. Men husk at jo tynnere lakken er desto flere lag må du legge. Blir fint hvis du er dyyyyktig, slik som Steimler og hans like. Epoxy finish bygger mer, så du greier deg med to lag. Med lakk bør du ha 4?5?6? og herdetiden er mye lenger.

Men det blir fint med lakk på karbonstenger. Her er Dave Lewis sine stenger. Han måtte gå over til Spar Varnish pga helseproblemer: http://www.performanceflyrods.com/varnish/varnish.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har tilgang til lakksprøyte og lakkboks også, men det blir vel litt overkill vil jeg tro ;D

Skal teste en surring eller to med klarlakk først og se hvordan det blir, har en knekt tupp her som kan brukes :)

Pene surringer i linken Tore, ser hva jeg har å strebe etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...