Gå til innhold

valg av fluesnøre


Anbefalte innlegg

Oppgi gjerne modellbetegnelse på stanga  ;)

Ellers vil jeg tro Guideline's egne snører går godt til deres stenger, og i så måte er det jo mange som lovpriser Highwater-snørene.

Er det ørretfiske i elver og vann som er mest aktuelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline Presentation, den har en kort klump, lett kastet og fin. Men har villet vente til de nye med tynnere skyteline kommer.

Dette synes jeg er et helt fantastisk snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline 4cast er fin i #5.

Ypperlig til de fleste #5 stenger ville jeg tro.

Ca 10 meter klump...noe midt i mellom Guideline Highwater som jeg digger, og Guideline Presentation som Kalle sier....men den har bare ca 7-8 meter klump og kan bli vel krevende for en fersk hånd..ikke bare, bare å håndtere slike korte "klumper" med dertil tynn skyteline.

Guideline 4cast er i så måte en herlig blanding/midt i mellomting av disse to mer speialiserte linene. ;)

Det som er greit med disse linene og stang fra samme merke, er at vektklasse 5 sannsynligvis er akkurat passe.

Du slipper å rote med andre fabrikanter og gjerne måtte gå opp elller være i samme vektklasse for å finne rett line til stangen...altså unngå å gjøre ting komplisert anbefaler jeg kort og godt; 4Cast linen i #5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ikke for å blande meg inn her, men passer ikke alle anerkjente snører i #5 til en anerkjent 5'er stang ?

Det er fryktelig mange tråder om dette.

Har vært fluefisker siden 1979, ble fanatiker i 1991 vært kastenisse siden 1995...

Og jeg lurer på om folk mener at det er betydelige forskjeller på snører i ca samme kvalitet ?

Jeg sier ikke at det ikke er det, men det har jeg til gode å oppleve.

Særlig når nybegynnere lurer veldig på dette...

Nybegynnere trenger "entry-level" snøre da det er laget for å være lett og kaste med for nybegynnere. De bør ikke koste mere enn kr 300.-

BARE FOR Å AVMYSTIFISERE DETTE LITT !

MvhFredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

For å svare Fredrik; godt poeng å avmystifisere...

Man kan kjøpe hvilken som helst #5 stang og matche det med hvilket som helst #5 line...og det funker. :)

Noen bedre enn andre...og derfor sier jeg igjen; 4ast i #5 vil gjøre jobben godt :)

stig

Enig i det, men det er ikke store forskjeller er mitt hovedpoeng.

En nybegynner vil kke merke noe. Kun på lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...