Gå til innhold

Streamstix Competitionstix 10` #3


Rune D

Anbefalte innlegg

Tusen takk for all info. Stemmer at jeg trener endel, men skal trenes mer enn endel.

Tror jeg vil bestille en Stealth ja-både med presentation og evt Carron.

Burde jeg gå for 3er line eller 4 er line da mon tro?

Selv med utmerket svar er jeg litt i tvil her!! ;)

Poenget er vel lite line utenfor stangtupp. Er ikke vant med det, men vil prøve endel elvefiske utover i sesongen. Og noen steder krever liten baksleng eller vannkast som jeg behersker bedre enn før.(er ikke god)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noen mester i speying(se på Staffan på mollanmedia,ikke værst)

I Rena i sommer måtte jeg kaste med skogen i ryggen,eller hengende over er vel riktigere å si. ;)

Brukte presentation 3'er lina til det og det kunne vel vært mer optimalt på fisk som sto langt ut,mener det er mer vanlig å bruke litt tyngre line til dette,men det har jeg ikke fått prøvd. Har montert et 4'er snøre(maken) så skal se om det er bedre.

Det andre snøret du nevner har jeg ingen peiling på.så kan nok ikke tipse deg om det,hør med bjorni!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 er line til mer baksleng og 4er line til vannkast. Høres logisk ut. Men fint med ei litt lett line til fjærmyk presentasjon. Carron lina vet jeg mer enn nok om, men skal høre med Bjorni om dette.

Tipper jeg får noen fine stunder etterhvert med Bjorni, Micke og Jøran.

Og der testes vel det meste av komober :P

Takk for informasjon! Som vanlig er FFS medlemmer til stor hjelp.

Bjorni, du vet åssen det er å bare måå ha. Må få testet den. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knakk tuppen på min nyanskaffede Scierra MPA,somla litt med å få levert,butikken somla litt,måtte ha ei reservestang,likte veldig godt Troutfighteren,men syns det var greit med en litt "annen" stangtype enn den jeg hadde brekt og endte opp med Stealth'en,

Butikken fikk fikset ny tupp til Mpa'en,så nå er det reservestanga! ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne Harvesten da folkens?

Har prøvd å finne ut om denne er 4-delt,men jeg kan ikke finne noe....

Er det noen som vil anbefale eller fraråde et eventuellt kjøp her?

http://www.fiskeogfriluft.net/103-harvest-traveler-3-6.html

Snakker om 8,6 fot #3

Det der mener jeg er et godt kjøp. Harvest Traveler er gode stenger.

Jeg har hatt 2 Elkhorn-stenger. De er gode de og, men så lenge du har den prisen der på Harvesten er det ikke noe å lure på :) Harvestene er lette og fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som tidligere har bestillt fra Fiske og Friluft,som vet sånn ca hvor lang leveringstid man må regne med?

Jeg bestillte forrige Fredag,men har ikke fått noe enda...

Jeg er inne og sjekker ordren jevnlig... og under Status står det kun:Payment accepted :-\...

Syns det er merkelig at man får leveranse fra Statene raskere enn man får innenlands :rolleyes:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ingen hvit løgn.

Han som jobber på lageret har vært syk. Håper ikke vi har ødelagt noen fisketur for noen av dere ;)

Vanligvis blir alle varer som blir bestilt sendt påfølgende dag.

Mvh Frode

Det kan jeg skrive under på Frode. Bestillte noe til meg selv der før jul og fikk pakken levert 2 dager etterpå så vidt jeg husker. Nå i januar bestilte jeg ei stang som en Brullypsgave til en kamerat av meg. I.o.m. at jeg bestillte den kun en uke før bryllupet, ringte jeg dagen etter at jeg bestillte den for å forsikre meg at bestilling var mottatt osv. (bestilte den kvelden før). Da var allerede ordren effektuert og pakken sendt.  :D

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...