Gå til innhold

Bag/oppbevaring av fluebindeutstyr


Lars Vegas

Anbefalte innlegg

Sikkert et tema som har vært oppe tidligere, men fant ingen tråder i mine søk.

Er på utkikk etter en praktisk og rimelig oppbevaringsbag til bindeustyret (som nå flyter rundt i ulike poser). Ønsker helst en myk bag e.l. (helst ikke verktøykasse i plast) og den bør ikke koste allverden  ;D

Sikkert noen som har noen gode tips ut i fra hva dere bruker i dag. Fant en bag på biltema (http://biltema.no/no/Fritid/Fiske/Fiskehav/Agnveske/), men den var selvsagt utsolgt/utgått (i allefall her i min butikk). Bor i Oslo og har tilgang på de fleste butikker. Er det likevel noen store pluss ved en plastikkvariant så er det for all del bare å poste det. Her kan alt tas til vurdering  :)

Noen tips?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scierra har en bag som er laget for dette. skittfiske hadde for ikke så lenge siden tilbud på den

Takk Igor.

Mente jeg så de hadde noe slikt jeg også, men satt i går kveld og kunne ikke finne tilbake til den. Da har de nok ikke den lenger (sjekket igjen nå).

Edit: Denne kan det være de hadde: http://www.gronbergsport.no/storefront.php?pid=490 Ligger til 1200,- hos Grønberg, men det får være måte på hvor mye jeg legger i en oppbevaringsbag... Blir mye bindeutstyr i bæreposer til den prisen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den ja.

en kompis av meg har den og er super fornøyd.

selv har jeg alt mitt bindeutstyr i skuffer. så hvis jeg skal et annet sted å binde tar jeg det jeg trenger og lemper inni en utstyrs bag fra ron thompson

Snakket forøvrig med Stramline som har hatt litt tilbud på disse tidligere. De har kuttet ut Scierra bagen da de har fått flere i retur pga. stropper som ryker (når bagene blir tunge), så de kommer til å bestille Fishpond. Men disse kommer til å ligge rundt 2000,-  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Larsern

Jeg har hatt fishpond sin og den er griselekker helt suveren!!! Den ble hakke for liten for meg så jeg kjøpte meg scierra sin og den er også dritlekker og i tillegg en god del større en fishpond sin. Jeg ga bort fishponden til en god kompis og for nesten tårer i øya når jeg ser den ;D. Men scierraen passa best til meg!! For meg så ser den veldig solid ut, ikke noen løse stropper her i gården nei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillene  ;)

Ser det er mye skryt av fishpond. Og som du selv bekrefter Robin så virker det som om folket er happy med Scierra sin utstyrsbag. skal tråle nettet litt. Fishpond har et utall varianter, men er vel primært to-tre varianter som går mot fluebindeutstyr

http://www.fishpondusa.com/bagsluggage.cfm

Er rimelig når man bestiller det fra USA også. Slipper mva og toll så lenge de leverer på døren, noe de gjorde med min Wildhorse vest, så dette må med i vurderingen  ;D (dog ingen garanti)

Dette begynner å bli skummelt likt alle andre kjøp. Prøver å finne noe greit og billig, men til slutt sitter man igjen med noe dyrt og fancy  ;D ;D

Kom gjerne med flere innspill  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips Rune! Ikke så ille priset heller  :)

Skulle jeg vært litt kritisk så kunne den til fordel vært større. Ser at man kan pakke det man trenger når man skal et sted, men for min del (rettere sagt fruens del) så må jeg få plass til "alt" i en bag. Det er kanskje litt ambisiøst, men bagen bør ideelt være på størrelse med en god bærepose. Da bør det meste passe (dessuten er det mye gammel moro som kan plukkes bort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøper man fishpond eller scierra sin så har man også total orden på kaoset ;D og det betyr endel spør du meg!!!

Enig. Sjekket ebay etc.

Tror nok det går i retning av Scierra. Fishpond kommer uansett på rundt 1200,- i tillegg må jeg sitte og se i veggen i 2 uker før den kommer på døren, så Scierra ligger som nr. 1 med mindre det kommer noen andre stalltips  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøper man fishpond eller scierra sin så har man også total orden på kaoset ;D og det betyr endel spør du meg!!!

Enig. Sjekket ebay etc.

Tror nok det går i retning av Scierra. Fishpond kommer uansett på rundt 1200,- i tillegg må jeg sitte og se i veggen i 2 uker før den kommer på døren, så Scierra ligger som nr. 1 med mindre det kommer noen andre stalltips  :)

Å sitte å stirre i veggen i uker er helt klart umenneskelig så det må du for all del ikke utsette deg for ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøper man fishpond eller scierra sin så har man også total orden på kaoset ;D og det betyr endel spør du meg!!!

Enig. Sjekket ebay etc.

Tror nok det går i retning av Scierra. Fishpond kommer uansett på rundt 1200,- i tillegg må jeg sitte og se i veggen i 2 uker før den kommer på døren, så Scierra ligger som nr. 1 med mindre det kommer noen andre stalltips  :)

Å sitte å stirre i veggen i uker er helt klart umenneskelig så det må du for all del ikke utsette deg for ;D

hehe  ;D

Var forøvrig ute en tur i Sandefjordstraktene på søndag. Tenkte jeg skulle ringe deg for å avstemme en fisketur, men så jo kjapt at det var dødfødt ;) Gikk i løssnø i en halvtime ut mot en gromplass ytterst i retning Eftang, men kunne fortsatt å gå på ren stålis over til Danmark  :o Mølen er kanskje nærmeste fiskbare vann slik det er nå, så da blir det opprydning i fluebindingen som det skal brukes tid på  fremover ;) Er redd Staffan har rett med at denne vinteren får plass i historiebøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...