Gå til innhold

Sovepose med sideåpning


Eppaen

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger ønsket å kunne sovne på ryggen, har "trent" på dette også, men har ikke nubbesjans (dersom jeg ikke er helt utkjørt eller kanakkas).

For å sovne må jeg ligge på magen, armene ned langs siden og jeg må helst ha dyna over hodet (har kjøpt ekstra lang dyne for dette).

Når jeg ligger slik er det da bare nese og munn som er "fri". Noen synes kanskje dette er litt sært, men vi er flere som har det sånn.

Problemet blir da når jeg skal sove i soveposen. Disse er konstruert for å sove på rygg. Jeg snur da soveposen sidelengs for å komme i possisjon, men da blir den for smal og veldig trang.

Spørsmålet er om noen vet om soveposer med hullet på siden?

(Egentlig burde det vært hull på vær side, for jeg pleier veldig ofte snu på hodet når jeg sover, men kan ikke være kravstor i felt.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Aldri hørt om disse før. Jeg skal ha med en ny pose i år. Blir nok fra disse hvis vekta er noelunde bra

Det kn hende at jeg tar feil, men var det ikke disse som tok over etter at Ajungelak flagget ut til ett eller annet utland??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger ønsket å kunne sovne på ryggen, har "trent" på dette også, men har ikke nubbesjans (dersom jeg ikke er helt utkjørt eller kanakkas).

For å sovne må jeg ligge på magen, armene ned langs siden og jeg må helst ha dyna over hodet (har kjøpt ekstra lang dyne for dette).

Når jeg ligger slik er det da bare nese og munn som er "fri". Noen synes kanskje dette er litt sært, men vi er flere som har det sånn.

Problemet blir da når jeg skal sove i soveposen. Disse er konstruert for å sove på rygg. Jeg snur da soveposen sidelengs for å komme i possisjon, men da blir den for smal og veldig trang.

Spørsmålet er om noen vet om soveposer med hullet på siden?

(Egentlig burde det vært hull på vær side, for jeg pleier veldig ofte snu på hodet når jeg sover, men kan ikke være kravstor i felt.....)

Hei, kjøpte en "extension" til min Hagløfs sovepose, dette medfører at jeg har ca 30-40 cm mere over skulderpartiet, noe som gjør at posen oppleves mer som en dyne, stor bevegelsesfrihet i posen, helt konge spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genuin var et merke noen på Hønefoss/ajungilaq startet. Det varte bare noen år. Det er også Ajungilaq folk bak Nanok, som nå kommer med flere produkter.

Er ikke sikker på hvor isbjørn kommer fra men vet en kar på Vega, ivrig padler og hundekjører, lagde noen telt som het isbjørn?

Alaska var også et merke som holdt stand noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Genuin var et merke noen på Hønefoss/ajungilaq startet. Det varte bare noen år. Det er også Ajungilaq folk bak Nanok, som nå kommer med flere produkter.

Er ikke sikker på hvor isbjørn kommer fra men vet en kar på Vega, ivrig padler og hundekjører, lagde noen telt som het isbjørn?

Alaska var også et merke som holdt stand noen år.

bra oppklaring!! har lurt på hvor de ble av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...