Gå til innhold

Backing


Sigve

Anbefalte innlegg

I disse 20 + årene jeg har fisket har jeg aldri brydd meg om backing. Heller ikke om hva farge den har eller tykkelse eller noe som helst. Backing har for meg vært noe jeg har vist fantes et sted på snella uten å se noe særlig til den utenom snørebytte eller hvis jeg skulle være så heldig å kaste langt.

Jeg har handlet noen nye sneller i år og ser nå at jeg trenger backing. På 2 av disse vil backingen være synlig. Var nede på "sjappa" i går men der har du kun gul og det er ikke noe flott farge. Hvit er jeg redd skal bli stygg etter noen turer.

Hva bruker dere og hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er viktig, er at den er "fletteline", dvs, at den er hul inni, og du kan tre fluelinen inn, bensle, ig sikre med lim. Perfekt overgang, som ikke lager krøll den ENE gangen du havner ut på backinga. Orange på svart danielsson er NETT slik vi vil ha det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med beste du har prøvd egentlig :) Har du prøv noen som er dårlig??

Orange er jo tøft på danielson sneller i sort skal gooogle den litt. Takk.

fordi alle andre fargede jeg har prøvd, har farget av på fluelinene mine. og det er litt irriterende

og teeny backingen bygger utrolig lite på snella i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er viktig, er at den er "fletteline", dvs, at den er hul inni, og du kan tre fluelinen inn, bensle, ig sikre med lim. Perfekt overgang, som ikke lager krøll den ENE gangen du havner ut på backinga. Orange på svart danielsson er NETT slik vi vil ha det ;)

Jeg bruker bare løkke i løkke. Ganske greit og enkelt å bytte line da. Samme med fortom.

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BYTTE SNØRE PÅ SNELLA....værste jeg har hørt........ ???

Trude jeg måtte ha ei snelle til  VÆRT SNØRE  jeg................ ;D  ;D

Ronny.

PS orange backing på svarte SNELLER.

    neongrønn på sølv/grå SNELLER.              8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er viktig, er at den er "fletteline", dvs, at den er hul inni, og du kan tre fluelinen inn, bensle, ig sikre med lim. Perfekt overgang, som ikke lager krøll den ENE gangen du havner ut på backinga. Orange på svart danielsson er NETT slik vi vil ha det ;)

x2

Kjenner jeg savner min gamle orginal DryFly med orange backing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er viktig, er at den er "fletteline", dvs, at den er hul inni, og du kan tre fluelinen inn, bensle, ig sikre med lim. Perfekt overgang, som ikke lager krøll den ENE gangen du havner ut på backinga. Orange på svart danielsson er NETT slik vi vil ha det ;)

Jeg bruker bare løkke i løkke. Ganske greit og enkelt å bytte line da. Samme med fortom.

Sigve

Du bør likevel satse på hul backing slik at du kan gå for spleisa endeløkke i stedet for knute. Cortland Micron i hvit, eventuelt Cortlands green spot (Dacron Trolling Line), er et greit valg, men personlig lot jeg utstyrsnerden i meg fått frie tøyler og gikk for Jerry Brown Line One Hollow Core Spectra i 60lb. Ikke akkurat billig - og langt fra nødvendig for norske forhold - men jeg synes likevel den er verdt hver en krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...