Gå til innhold

Lakk til stang


Anbefalte innlegg

Er det karbonstang? I så fall finnes det en lakk som brukes på motorsykkelfelger som er utrolig flexibel. Kommer jo litt ann på hvordan du vil påføre lakken også. Best resultat får du vel av å dyplakere stangen. Bengalakk er billig og sikkert duganes for formålet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det karbonstang? I så fall finnes det en lakk som brukes på motorsykkelfelger som er utrolig flexibel. Kommer jo litt ann på hvordan du vil påføre lakken også. Best resultat får du vel av å dyplakere stangen. Bengalakk er billig og sikkert duganes for formålet :)

tenkte på Bengalakk jeg også.. men vet ikke helt om det er så lurt.

billakk osv... hmm kanskje det gir stanga vekt og forandrer aksjonen, ikke vet jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kaskje tynnet den ut en del før jeg hadde lakket. Noe vekt blir det jo men du pusser vel vekk den gamle. Jeg har ikke så utrolig god greie på dette så hvis du har ei gamal drittstang så prøv deg frem på små kapp og se hva som skjer. Sånn lakk kvalitetsmesig tror jeg bengalakk er mer enn god nok for formålet og den er litt flexibel også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har lakkert flere stenger som jeg har brukt til instruksjon, har bare mattet ned stengen med 800 papir og brukt vanlig bilspraylakk, det ble ikke pent grunnet at jeg spraya bare over fort og galt, dette kan selvsagt gjøres finere, men det er ikke noe problemer ved at den flasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Skal du absolutt bruke sprayboks, er det viktig å varme den opp under varmtvann før bruk. Rist et par ganger mens du varmer den opp, så får du et finere resultat og lakken tørker kjappere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lakkert flere stenger som jeg har brukt til instruksjon, har bare mattet ned stengen med 800 papir og brukt vanlig bilspraylakk, det ble ikke pent grunnet at jeg spraya bare over fort og galt, dette kan selvsagt gjøres finere, men det er ikke noe problemer ved at den flasser

så lakken sprekker ikke heller, etterhvert som man kaster med stanga og blir brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Blir viktig med bra grunnarbeide da Lasse, først må du matte ned stanga med fint slipepapir eller rubbeklut før du vasker stanga grundig med silikonfjerner. Så er det bare å lakke stanga, men jeg vil tro du oppnår best resultat om du legger på 2 tynne lag. Ikke hold boksen for tett inntil, men hold den ca 30cm unna og spray med lette håndbevegelser

Ikke spray i et lite lukket rom, ellers vil du få en (u)hyggelig overraskelse underveis ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...