Gå til innhold

Fiske i nærheten av Tromsø i slutten av mai og tidlig juni


Daniel-N

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og et par fiskekompiser skal til Tromsø neste helg, og første helgen i juni. Første helgen har vi kun mulighet til dagsturer, men den andre helgen tenkte vi å bruke hele helgen på fiske.

Det jeg lurer på da er hvor vi bør dra. Vi har tilgang på bil andre helgen, men mest sannsynlig ikke den første. Fins det noen ørretelver eller vann i nærheten av Tromsø? Siste helgen kam vi godt kjøre et par timer.. Er barduelva et godt alternativ? Og hvilke andre muligheter har vi?

Tar imot alle tips med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei! Jeg og et par fiskekompiser skal til Tromsø neste helg, og første helgen i juni. Første helgen har vi kun mulighet til dagsturer, men den andre helgen tenkte vi å bruke hele helgen på fiske.

Det jeg lurer på da er hvor vi bør dra. Vi har tilgang på bil andre helgen, men mest sannsynlig ikke den første. Fins det noen ørretelver eller vann i nærheten av Tromsø? Siste helgen kam vi godt kjøre et par timer.. Er barduelva et godt alternativ? Og hvilke andre muligheter har vi?

Tar imot alle tips med takk!

La meg svare på denne måten.

Fluefiskere fra Tromsø kjører i samla flokk til Bardu i helgene.

Andre alternativer Fjellfroskvassdraget i Målselv.  

For dagstur er nok fjellvann i Balsfjord bra. ca 1 time fra tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

nei det gjør vi ikke, det er ikke alle som er i barduelv menigheta. har faktisk kunn fiska i barduelva 1 gang siden jeg flytta hitt i 1994 8). er mange andre gode plasser å dra til.

jeg hadde satsa på sjøørret i balsfjorden på den tida der.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

nei det gjør vi ikke, det er ikke alle som er i barduelv menigheta. har faktisk kunn fiska i barduelva 1 gang siden jeg flytta hitt i 1994 8). er mange andre gode plasser å dra til.

jeg hadde satsa på sjøørret i balsfjorden på den tida der.

bent

Selvfølgelig gjør dere ikke det. Det var en humoristisk karikering.

Sikkert mange andre fine vassdrag i Troms !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jau, helt en av to ferdig. Prøvde oss på Sjøørrett i Balsfjorden, i et elveutløp med langgrunne ganske langt ut. Flomstor elv, grumsete vann og vanskelige kasteforhold gjorde at det ikke ble noe annet enn småsei.. (Ihvertfall det vi har valgt å skylde på..) ;)

Dag to hadde vi ikke lenger tilgang på båt, så da sto vi heller ved moloen rett nedenfor brua og trente litt kasting og dro småtorsk på rekeimitasjoner.. Er jo for all del underholdning det òg.. Selv om torsk nok er det kjedeligste å få på flue..

Dag tre var de andre guttene litt fram og tilbake.. Konstaterte at det lå is ganske lavt enda, og at det ikke var sjøørrett på andre siden av brua og litt sørover :P

Men men.. Om to uker, da drar vi uansett til Barduelva for å sjekke forholdene.. See ya, Tromsø! Takk for god burger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

da har dere nok vært på løkta. ikke fiska der på flere år. flere plasser som er mye bedre, og fisken på løkta har en tendens til å være av det tynne slaget på denne tida. mye folk bruker det også å være der.

barduelva er nok bedre neste gang dere kommer. kanskje. tidlig juni er ett sjansespill i nord.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...