Gå til innhold

Dine topp 3 fluefiskebøker


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Gode forslag her ass. Nå har jeg noen nye bøker til biblioteket. Nesten så jeg gleder meg til vinteren.

Leser fluehue nå og der er en utrolig bra sntt fra "Flyt" av Lars Lenth. Virker veldig bra. Mye igjennkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å plukke ut bare tre.

Hvis en er fersk må en jo ha med: Pål Krogvold, "Fluefiske fra A til X"

Men 3 bøker jeg har tatt igjen flere ganger er:

Alf Rønneberg, " Fluefiske i skogens stille vann"

Staffan Lindstrøm, "Bare ett kast til"

Iacob D. Sømme, "Ørretboka"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle de fluefiske bøkene jeg har, så bruker jeg nok, og setter mest pris på disse 3 :)

Liker nytenking, flytting av grenser og det å utfordre seg selv og gamle myter!

1. Gary Lafontaine - Mine beste fluer

2. Gary Borger - Ørret fluer

3. Bob Popovics - Pop fleyes

Men må jo nevne at jeg syns veldig godt om Lars Lenths, Per Tørmoens og Staffans fortellerkunst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

I skogens stille vann - Alf Rønneberg (jobber med denne nå, knallfin bok for meg som er markafisker)

Nymfefiske - Tom Skyrud. Teknisk og godt beskrivende om ting jeg ikke har peiling på. Må lese denne flere ganger!

Insektlære - Sand / Krogvold - Dette er en bok alle fluefisker bør ha stående, og i hvertfall hvis du binder fluer.

Ellers så liker jeg også fluefiske fra a-x(krogvold), fluebinderens plattform(hedenstad), the complete angler(walton), fluebinderens bibel (b.o.c) og fluebinding med nye materialer (P.Camera) for å nevne noen.

Ørretkarrieren min startet med boka "Ørretboka" av Sømme, så den bør vel egentlig ligge øverst på tronen. Fisket i småelva blei aldri det samme etter denne boka. Kjekt å lære seg en ting og to om standplasser osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...