Gå til innhold

KLUMP TIL : GUIDELINE LPXe RS 9` #6 4-DELT


hankFISK

Anbefalte innlegg

fått ny stang, GUIDELINE LPXe RS 9` #6 4-DELT

hvor mange gram er optimalt for klump til denne a ?

14g ???

burde jeg gå for 5/6#(14g) eller 6/7#(16g) ??

noen som har stanga og har skyteklump som dere synes er rå, så kom gjerne med navnet med klumpen...

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Airflo 40+ er en skyteklump med integrert skyteline, klumpen er på ca 10-11m. Så du trenger ikke 30 m til baksleng, er bare å lade stanga og skyte ivei ;)

Utrolig digg line, hiver stygglangt. Er best i ikke-flyt utgavene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ville gått for Streamline 6/7, skyteline er det verre med. De fleste er utrolig bra i en uke :P

Har du et gammelt WF i lavere klasser så kan du jo bruke runninglinen. Hvis ikke synes jeg Varivas er helt ok. Bruker selv en gammel vangen skyteline som er ok. Men tror den har gått ut av produksjon.  ;)

Lykke til, og jeg tror du blir fornøyd med den klumpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stangen går du for klump på 6/7 ikke 5/6 etter min mening.

Skjønner at du blir provosert når noen anbefaler helt snøre når du spør etter klump. Vil bare bemerke at rådet var bra. God stang med rett slikt snøre..selv om det må skytes..

Derfor mener jeg også at klump på denne gjerne bør ha coatet skyteline. Her er det ulike smaker og meninger.. Men hvis du spør etter mitt råd så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv RIOMax II ST8 i ulike synkegrader til samme stanga. Disse har en vekt på ca. 15 gram, og selv om vekta nok er i nedre sjikt av stangas optimalområde, synes jeg dette fungerer greit. Skulle bare ønske klumpene var litt bedre til speykasting også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bruker selv RIOMax II ST8 i ulike synkegrader til samme stanga. Disse har en vekt på ca. 15 gram, og selv om vekta nok er i nedre sjikt av stangas optimalområde, synes jeg dette fungerer greit. Skulle bare ønske klumpene var litt bedre til speykasting også...

leste på grans side du må nesten ha 16 g til spay og snakeroll.. kanskje derfor du synes det er litt dårlig for det blir for lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...