Gå til innhold

Upålitelig Mclean håv...........


gs

Anbefalte innlegg

Etter at fisken hadde slurpen i seg en palmermygg krok 18 i går kveld skulle den veies i håven, men skjønte fort at den innebygde håvvekta ikke var til å stole på da fisken viste 1,6 kg i håven...(vekta var høy i forhold til størrelse)

Kontroll målte vekta ved å fylle en 0,5 liters flaske med vann, denne visste 1,1 kg i håven, altså ca. 600 gram feil :-\

Vekta var pålitelig og korekt i fjor sommer, men nå er den plutselig helt på jordet ???

Kan man på noen måte kalibrere vekta selv ?

Visst ikke, mener du/dere at dette er en reklamasjonssak ?, håven ble kjøpt i fjor sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hatt min i to sesonger, og den er faktisk utrolig rett.

Er du sikker på at du ikke har sett på feil side av håven :D :D

LBS (eller hva det heter) er liksom ikke det samme som kilo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt som Henning sier. Prøv denne: http://www.convertunits.com/from/lbs/to/kg

1.1 lbs = 0.4989516070000001 KG  :)

Fort gjort å se på feil side av håven i hvert fall. Har gjort det samme, men skjønte at fisken var for liten og oppdaget så at jeg holdt feil side imot meg  :D

Fy faa... det er stor sjans for at det er det jeg har gjort... :-[

Blir og finne ut av i kveld, greit flaut kan du si om det stemmer, som det helt sikkert gjør hahaha..

Ja ja, lukk opp øya å se hvor lyst det blir sier bare jeg... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Har vel aldri hørt om at en slik håv har feil på vekten.....ikke etter et års bruk heller.

Håper at det er feil side som er feilen da :) Bare LITT kjedelig at du la ut problemet her først  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg nå Oddbjørn. Kan si mye om 200gram vet du ;D

Er kun elvefiske som teller, og da leder du med en fisk, den på 100 gram i helga  ;D

Min års største var i elv ;) og jeg har vitner. Du må nok legre ut på landet enn revheim nå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...